تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرایی نشدن تعرفه های پرستاری گلایه پرستاران زنجان/ افزایش فضای کادر و فضای درمانی استرس کار را کاهش می دهد

ساعت: 11:42 منتشر شده در مورخ: 1395/11/26 شناسه خبر: 1038681

حرفه پرستاری از سخترین مشاغل دنیا محسوب می شود اما جایگاه پرستاران در کشور به درستی تشریح نشده است و اجرایی نشدن تعرفه های پرستاری یکی از مشکلات پرستاران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; شغل پرستاری از مشاغلی سخت در دنیا محسوب می‎شود که این سختی در کشور ما با مشکلاتی همچون ارائه خدمات به تعداد بیشتری از بیماران بدلیل کمبود فضاهای درمانی و نیز ساعات کاری بالا دوچندان می‎شود.

حرفه‎ای که در زمره ده شغل سخت دنیا جا خوش کرده است چرا که کسانیکه در این حرفه مشغول به فعالیت هستند در صف اول خط درمان یک بیمار قرار گرفته و به تعبیری می توان گفت که در بدترین شرایط یک بیمار باید زمینه دریافت خدمات را برای او فراهم سازند.

انجام خدمات مراقبتی و رسیدگی به وضعیت چند بیمار در یک زمان یکی از ویژگی های شاغلان این حرفه است که این موضوع تنها از دست پرستاران دلسوزی بر می‎آید که در کنار تعهد به کار دلسوزانه به انجام وظیفه انسانی خود می‎پردازند.

هر فردی با دریافت خدمات درمانی از رنج و درد بیماری خلاصی می یابد اما در این بین کار این پرستاران تمامی ندارد و حتی در روزهای تعطیل نیز باید سختی دوری از خانواده را به جان بخرند و به انجام خدمت بپردازند.

در این مجال فرصتی پیش آمده است تا پای سه تن از پرستاران استان بشینیم و درد و دلهای آنان را از دغدغه های کاریشان جویا شویم.

ابراهیم اسماعیلی پرستار بیمارستان امام حسین (ع) با سابقه کاری 15 ساله، لازمه شغل پرستاری را عشق به هم نوع و مردم می داند و می گوید: وقتی مریضی مراجعه می کند بعد از خداوند این کادر درمان است که سبب بهبود بیماری فرد شده و سلامتی را به او باز می‎گردانند و پرستاران نیز یکی از اعضای کادر درمان است که در کنار انجام وظیفه خود روح و روان او باید همگام مریض بوده و با عشق و محبت به بیمار همراهی خوب برای بیمار باشد.

وی می‎گوید: حرفه پرستاری از سخترین مشاغل دنیا محسوب می شود اما جایگاه پرستاران در کشور به درستی تشریح نشده است و به دیده خاصی نگریسته می‎شود

ابراهیمی یکی از مهمترین مشکلات پرستاران را عدم اجرای تعرفه های پرستاری در مراکر درمانی می‎داند و اضافه می کند: اجرایی نشدن تعرفه های پرستاری یکی از گلایه‎های پرستاران در کشور است که با وجود تعرفه گذاری این موضوع تا کنون عملیاتی نشده است.

وی می‎گوید: در کشورهای پیشرفته موظفی پرستاران در هفته 36 ساعت بوده این درحالی است که این میزان برای پرستاران 44  ساعت است که به این میزان باید اضافه کاری 100 ساعت کار در هفته را نیز اضافه کرد .

پرستار بیمارستان امام حسین(ع) حل مشکل پرستاران را نیازمند تصمیم‎گیری‎های کلان کشوری دانسته و ابرازمی کند: بسیاری از این مشکلات باید در رده های بالا مورد بررسی قرار گرفته و با تصمیمات درست ما شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

وی کمبود پرستار مرد را نیز یکی از مشکلات دانسته و اضافه می کند: یکی دیگر از مشکلات نبود پرستار مرد است که با توجه به افزایش مراجعات حجم کاری پرستاران افزایش یافته و همین موضوع علاوه بر کاهش کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرستاران سبب فرسودگی شغلی پرستاران نیز شده است.

یوسف عسگری از سال 83 وارد حرفه پرستاری شده است و در تشریح سختی های کار خود می گوید: پرستاری یعنی اینکه هر لحظه آماده ارائه خدمت باشی و اینجا دیگر زمان و فرصت برای انجام کار به نوبت نداری بلکه باید بتوانی در آن واحد به نیازهای بیماران پاسخ دهی.

عسگری اضافه می کند : بدلیل استرس بالای کار افرادی که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند با 25 سال سابقه کار بازنشسته می شوند اما می‎توان با ارتقای فضاهای فیریکی و افزایش تعداد نیروها سختی‎های کار را کاهش داد .

این پرستار یکی از مشکلات شغلی خود را کمبود فضای درمانی می داند و خاطرنشان می کند: اگر بتوان با افزایش فضای بیمارستانی تعداد بیماران یک اتاق را کاهش داد باری از دوش پرستاران برداشته می شود چرا که وقتی 6 بیمار در یک اتاق بستری هستند امکان سرویس دهی خوب به بیماران کاسته می شود.

بیات با 13 سال سابقه کار پرستار اتاق عمل است که شغل پرستاری را تلفیقی از علم آکادمیک و هنر ارتباط با بیمار و خانواده‎های آنان می‎داند و اضافه‎ می‎کند: یکی از خصلتهای که در درون همه انسانها قرار داده شده است احساس رضایت از کمک به هم نوع است که پرستاران نیز در موقعیت کاری خود به دنبال کسب این رضایت درونی هستند.

وی یادآوری می کند: این احساس درونی در بسیاری از مشاغل وجود ندارد و گاهی پیش می آید مریضی تا پای مرگ پیش می‎رود و کادر درمان برای برگرداندن او به زندگی پا به پای او قدم بر می دارند و احیای یک بیمار حس بسیار قشنگی است که نمی‎توان توصیفش کرد.

بیات می‎گوید : شیفتی بودن کار و حجم بالای ساعات کار شبانه یکی از سختی های کار ماست اما چون با جان و دل این شغل را قبول کرده‎ام با پایان هر شیفت کاری سختی کار را فراموش می کنم و در این بین بیشتر اعضای خانواده اذیت می‎شوند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرایی نشدن تعرفه های پرستاری گلایه پرستاران زنجان/ افزایش فضای کادر و فضای درمانی استرس کار را کاهش می دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..