تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقاشی 700 متری دانش‌آموزان با موضوع انقلاب

نمایش هنر دیوارنگاری انقلاب در «نگار مکتب‌خانه»؛

گروه هنر: بیش از دو هزار دانش‌آموز تهرانی با حضور در ورکشاپ نقاشی نمایشگاه دائمی «نگار مکتب‌خانه» در طولانی‌ترین نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی کتابشهر ایران، حامد شفیق، مدیرعامل کتابشهر ایران با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ایام دهه فجر امسال تا به امروز بیش از پنج هزار و 300 دانش‌آموز از نمایشگاه نگار مکتب‌خانه بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به نقاشی 700 متری دانش‌آموزان با موضوع انقلاب درباره اهداف این ورکشاپ اظهار کرد: متاسفانه در عصر امروز فردیت انسان‌ها پررنگتر است و آنها قلمرو مشخصی برای خود در نظر می‌گیرند و به خارج از قلمرو خانه و خانواده خود کمتر اعتنا می‌کنند، اما در این قبیل فعالیت‌های مشترک و جمعی هنری، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند فارغ از فردیت و نفع شخصی، تجربه‌های اجتماعی خود را به اشتراک بگذارند.

وی افزود: در سنت اجتماعی گذشته انسان‌ها بیشتر تلاش می‌کردند که در هر فعالیتی ضرر و زیان دنیا و هستی را در نظر بگیرند و بعد اقدامات و فعالیت‌های خود را متناسبت با نفع جمعی سامان دهند، یا روحیه وطن‌پرستی و حتی علاقه به منافع شهر و محله را در خود تقویت کنند. انقلاب اسلامی تجلی همین نگاه جمعی به سرنوشت مشترک بشر بود.

مدیرعامل کتابشهر ایران که تاکنون با حمایت و سرمايه‌گذاري سازمان تبلیغات اسلامی بیش از 2 هزار اثر هنری شاخص از 70 نفر از هنرمندان طراز اول چون جلیل رسولی، محمد احصايي، نصرالله افجه‌ای، سهراب سپهری، محمدعلی ترقی‌جاه، کامبیز درمبخش، احمد وثوق احمدی، علي رخساز، اسماعيل آشتياني و بسياري از ديگر از هنرمندان کشور را خریداری کرده است، با اشاره به ضرورت تقویت فعالیت‌های جمعی در عرصه هنری عنوان کرد: ما انسان‌های نسل انقلاب باید تلاش کنیم اهداف انقلاب اسلامی را که یکی از آنها فرو ریختن دیوار انحصارگرایی و فردیت‌گرایی و تقویت روحیه جمعی و توجه به منافع عمومی و ملی است، محقق کنیم و یکی از بهترین ابزارها برای نهادینه شدن این روحیه، هنر است.

شفیق هدف از ورکشاپ‌های جمعی دانش‌آموزان در نگارمکتب را نمایش تجربه‌های مشترک و حتی متفاوت در تابلوی نقاشی خواند و تصریح کرد: دانش‌آموزان در این کارگاه‌ها یاد می‌گیرند به جای طرد همدیگر، به اتفاق هم تجربه مبارزان انقلابی را که خودجوش با هنر دیوارنگاری، تابلوی عظیمی از مبارزه برای آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند، تکرار کنند.

وی با بیان اینکه شیوه تدریس نقاشی در ورکشاپ نگار مکتب‌خانه شبیه به هنر «گرافیتی» و تکنیک چاپ «استنسیل» بود که مبارزان انقلابی در فقدان رسانه‌های ارتباطی به مدد این هنر با رژیم شاه مبارزه می‌کردند، اظهار کرد: این ورکشاپ یادبود دوران جمع‌گرایی انقلابیون برای پایان دادن به مناسبات ظالمانه بود و دانش‌آموزان امروز در این ورکشاپ نقاشی تلاش می‌کردند که با هم‌ذات‌پنداری با مبارزان انقلابی، اعلام کنند که اگر ما هم آن زمان بودیم چنین تجربه‌ای را تکرار می‌کردیم.

گفتنی است، نمایشگاه دائمی آثار هنري با عنوان ابداعي نگار مکتب‌خانه (schoollery) از مدت‌ها پیش با همکاری کتابشهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر در گالری مجتمع سرچشمه افتتاح شد و تاکنون بیش از دو هزار اثر هنری نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی و عکاسی از ۷۰ هنرمند شاخص را در معرض دید دانش‌آموزان تهرانی و علاقه‌مندان آثار هنری قرار داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقاشی 700 متری دانش‌آموزان با موضوع انقلاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..