تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسمومیت ناشی از ویتامین A را جدی بگیرید

کارشناس مواد غذایی به مادران هشدار داد که بطور بی رویه به کودکان خود ویتامین A ندهند و مسمومیت ناشی از این ویتامین را جدی بگیرند.

حسین عبدالعزیزی تصریح کرد: تاکنون تعداد قابل ملاحظه ای از کودکان کمتر از ۳ سال با مسمومیت ناشی از رتینول ( خالص ترین فرم ویتامین A )، گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کودکان معمولا قربانیان مادران ناآگاه هستند که به دلیل اطلاع نداشتن از عوارض مصرف زیاد ویتامین A ، روزانه مقادیری حدود ۳۰ تا ۱۵۰ میلی گرم رتینول برای مدت چند ماه به کودکان خود داده اند.

وی افزود: بی اشتهایی، خارش ، خشکی، زبر و خشن شدن پوست، بی قراری و تورم استخوان ها ناشی از رشد غیر طبیعی استخوان از نشانه های مسمومیت ناشی از ویتامین A به شمار می رود.

این کارشناس مواد غذایی گفت: همچنین در پی مصرف بی رویه ویتامین A ، گاهی کبد بزرگ می شود و غلظت رتینول در پلاسما به حدود ۹۰۰ میکرو گرم در لیتر می رسد.

وی اضافه کرد: در صورت دریافت نکردن این ویتامین، فرد مسموم به سرعت بهبود می یابد.

عبدالعزیزی با اشاره به اهمیت پیش ویتامین A یا همان بتاکاروتن در تغذیه، خاطرنشان کرد: بتاکاروتن با ویتامین های C و E در بدن انسان می تواند ضمن جلوگیری از سرطان معده و روده، در دستگاه تنفسی نیز از تاثیر مواد سمی ممانعت کند.

ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسمومیت ناشی از ویتامین A را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..