تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حکایت کارآفرینی با هنر دست یک بانوی نوشهری/ لبخند رضایت مشتری از طعم خوب نان

ساعت: 10:24 منتشر شده در مورخ: 1395/11/26 شناسه خبر: 1038657

یکی از بانوان کارآفرین نوشهری به همراه سه بانوی دیگر مشغول به پخت نان محلی شده و توانسته از این ظرفیت محلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده خود استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوشهرآنلاین، در استان مازندران از گذشته‌ها به دلیل شرایط جوی، کشت برنج به مراتب کمتر از کشت گندم انجام می‌شد، بنابراین قوت غالب مردم این دیار نان بود و پخت نان محلی از دیرباز در میان مردمان این استان رایج بوده است.


در شهرستان نوشهر نیز پختن نان محلی به عنوان بخشی از فرهنگ مردم نوشهر به ویژه بانوان کجوری است که نشان استعداد و توانمندی آن‌ها است.

از گذشته‌های دور بانوان این دیار نان‌های محلی را در تنورهای هیزمی که در منطقه کجور به آن "تندور" یا "تنیر" گفته می‌شود، می‌پختند. که البته در روستاهای مختلف نان‌های محلی با اسامی متفاوتی چون "فطیر"، "کلوا"، "تتک"، "پنجه‌کش"، "گرده نون" و... پخت می‌شود.

امروزه با ورود انواع نان‌های کارخانه‌ای و فانتزی در بازار و کم‌شدن جمعیت روستا به سبب مهاجرت به شهر، کم کم بساط پخت نان‌های محلی برچیده شد و حتی در برخی مناطق روستایی این سنت کهن به فراموشی سپرده شد، در صورتی که ایجاد نانوایی‌های خانگی ظرفیت باارزشی است که گسترش آن می‎تواند هم رضایت و سلامت مردم را در پی داشته باشد و هم اشتغال‎زایی در این زمینه صورت گیرد.


به طورکلی می‌توان گفت اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی است تا اقشار مختلف مردم بتوانند با استفاده از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را برای تامین معیشت و ارتقاء اقتصادی جامعه داشته باشند.

صغری محمودخانی یکی از بانوان کارآفرین نوشهری است که به همراه سه بانوی دیگر مشغول به پخت نان محلی شده و توانسته از این ظرفیت محلی برای ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده خود استفاده کند.

این چهار بانوی نوشهری با دستان توانمند خود با پخت نان محلی و فروش به مشتریان، لبخند رضایت از طعم خوب را بر لب‌ها می‌نشانند.

این بانوی کارآفرین نوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار نوشهرآنلاین با بیان اینکه از کودکی به این کار علاقه داشتم و در پخت نان به مادرم کمک می‌کردم، گفت: چندین سال است که در خانه به پخت نان محلی مشغول بودم که امسال به طور جدی تصمیم گرفتم از این هنر خود استفاده کنم و از این طریق به درآمد‌زایی خانواده‌ام هم کمک کنم.

وی که اهل روستای بندپی شهرستان نوشهر است، افزود: این مغازه را با کمک خواهرم و دو تن از بانوان فامیل اداره می‌کنیم که خوشبختانه از زمان برپایی این محل، استقبال خوبی از سوی مردم شده است.


محمودخانی که با حداقل امکانات توانسته راه موفقیت خود را پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این محل علاوه بر پخت نان محلی، سفارش کاچی، ترشی، ترساق، آش، فرنی و حلوای محلی را هم قبول می‌کنیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مسؤولین نوشهر، بیان کرد: برای تهیه آرد، از آرد آزاد استفاده می‌کنیم و سهمیه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد.

حمایت از تولیدات داخلی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که این بانوی کارآفرین نوشهری توانسته با پخت نان آن را محقق کند که این امر نیاز به حمایت بیشتر مسؤولین شهری برای رونق کسب و کار این بانوی کارآفرین و تشویق بیشتر برای سایرین است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حکایت کارآفرینی با هنر دست یک بانوی نوشهری/ لبخند رضایت مشتری از طعم خوب نان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..