تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید؛ بازیگر کلیدی در اشغال عراق و شکنجه زندانیان ابوغریب

 

کلاگ یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است که نقش کلیدی در اشغال فاجعه‌بار عراق داشته است.


پایگاه تحلیلی «نیشن» چندی پیش گزارش کرد که کلاگ نقش کلیدی در اشغال فاجعه‌بار عراق توسط آمریکا داشته است زیرا در آن هنگام به عنوان مدیر عملیات‌های ائتلاف موقت عراق (CPA) فعالیت داشت که بعد از حمله 2003 به عراق، اداره کشور را برعهده داشت.


تا همین چند وقت اخیر، کلاگ بعنوان معاون رئیس طرح‌های راهبردی شرکت «Cubic»فعالیت داشت که آموزش‌های رزم زمینی و دیگر پشتیبانی‌های فنی را در اختیار پنتاگون قرار می‌داد. قبل از آن نیز بعنوان رئیس «آبراکساس» فعالیت داشت که یکی از شرکت‌های تابعه «کیوبیک» است که توسط عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» پایه گذاری شد.


در سال 2012، آبراکساس به دلیل تولید یک ابزار قوی جاسوسی به نام «TrapWire» توسط رسانه‌ها زیر ذره‌بین قرار گرفت.


طبق این گزارش، از سال 2005 تا 2009، کلاگ یکی از مدیران ارشد شرکت بین‌المللی CACI بود، شرکتی که بازجویانی را ارائه و فراهم می‌کرد که زندانیان عراقی را در زندان نظامی آمریکا در «ابوغریب» مورد آزار و شکنجه قرار می‌دادند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که کلاگ به مدت 20 سال در ارتش آمریکا در حین دهه 1960 فعالیت داشته است و در جنگ ویتنام نیز حضور داشته است و در سال 2003 به کار نظامی خود بعنوان مدیر فرماندهی، کنترل و ارتباطات و ستاد مشترک ارتش آمریکا پایان داد.


این گزارش نوشته است که کلاگ نقش مهمی در اشغال فاجعه‌بار عراق داشته است. وی در ائتلاف موقت عراق مدیریت ارشد عملیات بازسازی برای پائول برمر، دستیار هنری کیسینجر و رامسفلد برای اشغال عراق ایفا می‌کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید؛ بازیگر کلیدی در اشغال عراق و شکنجه زندانیان ابوغریب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..