تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پکن، به شدت نگران است

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا میزبان شینزو آبه،‌ نخست وزیر ژاپن بود و متعهد شد که آمریکا به تعهداتش در قبال ادعای مالکیت ژاپن در منطقه و دریای چین شرقی پایبند است.

ترامپ و آبه تاکید کردند که از معاهده ژاپن- آمریکا مبنی بر همکاری مشترک و امنیتی در جزایر سنکاکو پیروی می‌کنند. این دو همچنین با هرگونه اقدام یکجانبه که باعث تضعیف دولت توکیو می‌شود نیز مخالفت کردند. آمریکا و ژاپن به تعمیق روابطشان در زمینه امنیت دریایی و همچنین صلح و ثبات در دریای چین شرقی مبادرت می‌ورزند.

این جزایر که در ژاپن سنکاکو و در چین دیائویو نامیده می‌شوند، در سال 1971 توسط آمریکا به ژاپن منتقل شدند و محل مناقشه با دولت پکن هستند.

پکن مدعی مالکیت این جزایر است.

دولت پکن در روز دوشنبه گفت که به شدت نگران و مخالف تعهدات آمریکا در قبال ژاپن درباره این جزایر است و به دو طرف یاد آوری کرده که این جزایر بخشی از خاک چین هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: هیچ لفاظی یا اقدامی از جانب آمریکا و ژاپن این حقیقت را خدشه دار نمی‌کند که این جزایر بخشی از قلمروی چین هستند. دو کشور باید در کارهایی که می‌خواهند انجام دهند و اقداماتی که می‌خواهند ترتیب دهند، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی ادامه داد: دولت پکن این حق را دارد که در جزایری که به خودش تعلق دارد، ساخت و ساز کند و چنین اقداماتی با هدف نظامی کردن منطقه نیست. در عوض مداخله آمریکا در امور منطقه است که باعث ایجاد فضایی نظامی‌گری شده است.

52310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پکن، به شدت نگران است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..