تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یوسا اسپانیایی‌زبان‌ها را به اتحاد علیه ترامپ فراخواند

یوسا اسپانیایی‌زبان‌ها را به اتحاد علیه ترامپ فراخواند

ماریو بارگاس یوسا نویسنده سرشناس برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۰ در سخنرانی اخیر خود، جمعیت اسپانیایی‌زبان را برای بسیج شدن و دفاع از خود در برابر تهدیدی که از آمریکا متوجه‌شان است، تشویق کرد.

او در پاسخ به سوال یکی از روزنامه‌نگارها درباره این‌که آیا او ترامپ را یک تهدید می‌داند، گفت: نشانه‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد که به گونه‌ای از موقعیتی که جمعیت اسپانیایی‌زبان در ایالات متحده دارند، نشات می‌گیرد. من معتقدم همه اسپانیایی‌زبان‌ها باید متحد شوند و نه فقط با خودشان، ‌بلکه با کشورهایی همچون مکزیک که رئیس‌جمهور آمریکا به آن‌ها جفا کرده است.

نویسنده «سور بز» در ادامه به زبان اسپانیایی پرداخت و اشاره کرد: زبان اسپانیایی این روزها آسیب‌پ‍ذیر شده است اما نهادها و دولت‌هایی که نماینده جمیت عظیم اسپانیایی‌زبان هستند،‌ باید برای مواجهه با خطری که به روشنی در حال سایه انداختن بر زبان ماست، بسیج شوند... هیچ کشور اسپانیایی‌زبانی تا حالا، آن‌چه را باید در این‌باره انجام می‌داد نداده است؛‌ با این حال خوشبختانه زبان از خود دفاع می‌کند.

«یوسا» همچنین خاطرنشان کرد: من باور دارم که زبان‌ها بیشتر زنده می‌مانند چون موهبتی در خود دارند که موجب می‌شود هر روز تعداد بیشتری آن‌ها را انتخاب کنند، اما معتقدم در برخی موارد خوب است که به زبان‌ها کمک شود. باید آن‌ها را پیش برد و در مقابل خطرات از آن‌ها دفاع کرد.

او توضیح داد: زبان اسپانیایی در ایالات متحده آمریکا ریشه دوانده؛ ‌در این کشور حداقل ۵۰ میلیون اسپانیایی‌زبان زندگی می‌کنند که نمی‌خواهند از زبان خود دست بکشند. آن‌ها دوست دارند در عین یادگیری انگلیسی، زبان خود را هم نگه دارند. من فکر می‌کنم در چنین مواقعی ما باید از زبانی که ارزش‌های خود را به اثبات رسانده، به عنوان یک وسیله ارتباطی مهم و منبع غنی فرهنگ دفاع کنیم.

57241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یوسا اسپانیایی‌زبان‌ها را به اتحاد علیه ترامپ فراخواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..