تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مفهوم «ایثار» یک فرهنگ، گفتمان و ارزش است/ اشاعه فرهنگ ایثار یک ضرورت دائمی است

وزیر ارشاد در اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه:

اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانهبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از مسئولان صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و کلیپی در ارتباط با جشنواره آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، علامیان دبیر جشنواره در سخنانی کوتاه اظهار داشت: نخستین جشنواره ایثار و رسانه پس از دو سال پیگیری به مراسم پایانی خود رسید. بنیانگذاران این جایزه با درک مشترک از فرهنگ رواج ایثار بین مردم و دغدغه جدی رهبر انقلاب اسلامی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس، اقدام به تاسیس این جایزه کردند.

در ادامه سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از حضور اسحاق جهانگیری در مراسم اختتامیه جایزه ایثار و رسانه گفت: وقتی اطلاع دادند آقای جهانگیری هم به این مراسم می‌آید، به یاد آوردم که او خود از خانواده معزز شهدا و ایثارگران است.

 
وی درباره ماهیت جایزه ایثار و رسانه گفت: فلسفه تشکیل این جمع و جایزه این است که مفهوم ایثار محدود به زمان و مکان خاصی نیست. عالی‌ترین سطح ایثار شهادت و از جان گذشتن است. اما مراتب دیگری هم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... دارد. گفتمان دفاع مقدس به حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... هم گسترش پیدا کرد و از این منظر تلاش برای اشاعه فرهنگ ایثار به یک ضرورت دائمی مبدل شده است.

صالحی امیری افزود: مفهوم «ایثار» یک فرهنگ، گفتمان و ارزش است و هرکسی می‌تواند ایثارگر باشد؛ به شرطی که از منافع فردی عبور کند و به منافع مردم فکر کند. خدا را شاکرم این دولت و خدمتگزاران آن یا خود ایثارگرند یا از خانواده‌های ایثارگران هستند.

در این مراسم همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، پس از عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تشکر از عواملی که این برنامه پسندیده را آغاز کردند، گفت: سیاستگذاری موثر و کارآمد در فرهنگ، به کاهش تصدی‌گری دولت و جلب مشارکت نخبگان در حوزه تحول فرهنگی منجر می‌شود.

وی درباره ترویج فرهنگ ایثار اظهار داشت: جامعه باید از نظر اخلاقی و ارزشی به موضوع ایثار بپردازد و از این موضوع فاصله نگیرد. مردم باید ایثار را اقدامی به نفع جامعه تلقی کنند. هم دولت و هم رسانه‌ها مسئولیت مهمی در ترویج فرهنگ ایثار به دوششان است. سراسر کشور از پایتخت تا دورافتاده‌ترین روستاها نمونه‌ای از ایثار را به ثبت رسانده‌اند که نمی‌شود همه آنها را ثبت کرد؛ با این حال در این امر نقش خبرنگاران، عکاسان و فیلمسازان که هریک به نوعی در ثبت ایثار تلاش کردند، قابل گذشت نیست.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در این میان رسانه و مطبوعات حتی یک روز به خاطر فشار جنگ تعطیل نشدند. ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس زیر باران موشک که دشمنان در اختیار عراق قرار می‌دادند بود و رسانه‌ها اخبار را مخابره می‌کردند و این لحظه‌های ایثار را به تصویر می‌کشیدند.

وی در پایان گفت: امروز روزنامه‌نگاران اخلاق‌مدار و مسئول، همچنان پیشگامان راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستند. روزنامه‌نگارانی که در راه گفتگو و آشتی ملی قدم برمی‌دارند، مصداق فداکاری و ایثارگری هستند.


در حاشیه مراسم جوایز برگزیدگان اولین جایزه ایثار و رسانه به نمایندگان روزنامه خراسان ، روزنامه شهرآرا، خبرگزاری مهر ، روزنامه قدس، همشهری جوان (مهدی افخمی در بخش عکس)، حسین احمدی ، فصلنامه تصویر (حسن قائدی) اهدا شد. همچنین از تمبر جایزه ایثار و رسانه هم رونمایی شد و خانواده شهید خبرنگار محسن خزایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است؛ هدف این جایزه که در دو محور جهاد و شهادت و ایثار اجتماعی و دو بخش سراسری و استانی برگزار می‌شود، تمرکز بخشی برای پرداختن بیشتر به مفاهیم و مصادیق ایثار، شهادت و فداکاری و احیای و اشاعه این فرهنگ شریف در سطحی گسترده و انتقال آن به نسل‌های بعدی عنوان شده که توسط انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس با همکاری خانه فرهنگ و ایثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مفهوم «ایثار» یک فرهنگ، گفتمان و ارزش است/ اشاعه فرهنگ ایثار یک ضرورت دائمی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..