تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای خواب با کیفیت به طبیعت بروید

محققان دریافتند وقت‌گذرانی در طبیعت و دوری از تجهیزات الکترونیکی مانند تلویزیون و تلفن هوشمند می‌تواند ساعت بیولوژیک بدن را تنظیم کند و مشکل اختلال خواب را حل کند.

آفتاب‌‌نیوز :

محققان برای انجام این تحقیقات از پنج داوطلب خواستند که به مدت شش روز در طبیعت زندگی کنند. در این مدت استفاده از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی ممنوع بود. همچنین به‌منظور بررسی و مقایسه تغییرات ملاتونین در مدت زندگی در طبیعت در مقایسه با زندگی در منزل، به طور مرتب از داوطلبان نمونه بزاق گرفته شد. 

در نتیجه این آزمایش محققان دریافتند میزان ملاتونین بدن در طبیعت 2.5 ساعت زودتر شروع به افزایش می‌کند. به عبارت دیگر داوطلبان در طبیعت 2.5 ساعت زودتر از زمان خواب در منزل به رختخواب می‌روند. پس از اتمام یک هفته زندگی در طبیعت، میزان ملاتونین در بدن داوطلبان همچنان 2.5 ساعت زودتر شروع به افزایش می‌کرد و در نتیجه هرروز 2.5 ساعت زودتر به رختخواب رفتند.

به گزارش ایرنا از نشریه بایولوژی، نور مصنوعی موجب توقف تولید هورمونی موسوم به ملاتونین می‌شود که احساس خواب را در بدن ایجاد می‌کند. گردش در شبکه‌های اجتماعی قبل از خواب با ایجاد اختلال در ترشح ملاتونین موجب برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن می‌شود و در نتیجه مدت و کیفیت خواب کاهش می‌یابد. 

کم‌خوابی یکی از عوامل افزایش ریسک ابتلا به انواع سرطان، افزایش وزن، دیابت و بروز تصادفات است. 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Current Biology منتشر شده است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای خواب با کیفیت به طبیعت بروید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..