تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک 61 میلیون یورویی بلاعوض فرانسه به افغانستان

کشور فرانسه 61.5 میلیون یورو کمک بلاعوض برای بهبود کشاورزی، بهداشت، آموزش و پرورش و تولید انرژی برق به افغانستان اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، قرارداد کمک این مبلغ روز دوشنبه، بین «اکلیل حکیمی»، وزیر دارائی افغانستان و «فرانکویس ریچر»، سفیر فرانسه در کابل امضاء شد.

حکیمی در مراسم امضای این قرار داد گفت که از این کمک فرانسه برای بهبود کشاورزی، انرژی برق، بهداشت و آموزش و پرورش افغانستان استفاده می شود.

وی افزود: از این پول در استان کاپیسا و شهرستان «سروبی» کابل برای تولید برق استفاده می شود و بیش از 20 میلیون یورو از این مبلغ نیز برای انتقال خط برق از شهرستان «محمودراقی» کاپیسا به طول 44 کیلومتر به شهرستان «تگاب» و «نجراب» این استان هزینه خواهد شد.

حکیمی گفت که از محل کمک بلاعوض فرانسه 2 درمانگاه نیز در استان کاپیسا ساخته می شود.

وزیر دارایی افغانستان اضافه کرد که بیش از 25 میلیون یوروی دیگر این کمک در بخش توسعه کشاورزی و فراهم کردن تخم های اصلاح شده، کود شیمیائی استفاده خواهد شد.

فرانکویس ریچیر، سفیر فرانسه در کابل نیز در مراسم امضای این کمک تاکید کرد که این کمک شامل تقویت برنامه ملی تامین انرژی، رشد کشاورزی و دسترسی به خدمات بهداشتی درافغانستان بوده و هدف از آن، رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی و کاهش فقر است.

وی تصریح کرد: افغانستان و فرانسه رابطه دیرینه دارند و کشور فرانسه در بخش زیرساخت ها با دولت افغانستان همواره همکاری کرده است.

فرانسه متعهد شده است که برای تقویت و رشد بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی افغانستان از سال 2012 تا 2016 حدود 232 میلیون یورو به این کشور بپردازد که 161 میلیون یورو از این مبلغ را پرداخته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک 61 میلیون یورویی بلاعوض فرانسه به افغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..