تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصمیم ترامپ درخصوص تبهکاران و افراد بد آمریکا

صراط: رئیس‌جمهور آمریکا که فرمان اجرایی‌اش برای ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور، با رأی قضات معلق شده، می‌گوید کارش بر اساس عقل سلیم بوده و قول خود مبنی بر اخراج «آدم‌های بد» را بالاخره عملی خواهد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا پس از دیدار و گفت‌وگو در کاخ سفید، به میان خبرنگاران آمدند و در خصوص محتوای مذاکرات خود، توضیحاتی به اصحاب رسانه ارائه دادند.

مسئله‌ای که بر سخنان هر دو مقام سایه افکنده بود و در سخنان کنایه‌آمیز طرف کانادایی، بیشتر مشهود بود، اختلاف 2 کشور بر سر نحوه پذیرش مهاجران و پیمان تجارت آزاد 13 ساله نفتا بود.

پیمان نفتا در سال 1994 میان آمریکا و کانادا و مکزیک منعقد شد ولی ترامپ در تبلیغات پرشور و حرارت انتخاباتی خود گفته بود که این به ضرر آمریکاست و پس از ورود به کاخ سفید، برای توافقی بهتر با مکزیک و کانادا مذاکره خواهد کرد.

ترامپ در ابتدای سخنانش و پیش از طرح سوالات خبرنگاران، به تمجید از روابط موجود آمریکا و کانادا پرداخت و از همکاری ارتش کانادا در مبارزه با داعش، تقدیر کرد.

وی همچنین با اتخاذ موضعی مثبت در قبال تجارت با کانادا گفت: «پل‌های تجارت آمریکا و کانادا را خواهم ساخت.»

ترودو اما شفاف‌تر سخن گفت.

نخست‌وزیر کانادا ابتدا گفت که آمریکا و کانادا از بودن در کنار همدیگر، منافع اقتصادی و امنیتی زیادی می‌برند ولی «دو همسایه معمولاً روابط پیچیده‌ای دارند و روابط ما بر اساس احترام متقابل، بنا شده است.»

وی ادامه داد: «با همین احترام متقابل بوده که توانسته‌ایم پیچیدگی روابطمان را کانالیزه کنیم.»

جاستین ترودو سپس گفت که هر دو کشور از تجارت کالا و خدمات منتفع می‌شوند و «روزانه 2 میلیارد دلار کالا و خدمات بین مرزهایمان مبادله می‌شود که هم کارگران آمریکایی و هم کارگران کانادایی از آن نفع می‌برند.»

نخست‌وزیر کانادا سپس با ارائه یک آمار تجاری، به صورت ملموسی آمریکا را به زیان قابل توجه از نقض توافق تجارت آزاد تهدید کرد؛ ترودو گفت: «کانادا بزرگ‌ترین بازار صادراتی 35 ایالت از 50 ایالت آمریکاست.»

در ادامه صحبت به مهاجرت کشید. در اینجا هم طرفین اختلاف‌نظر جدی داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصمیم ترامپ درخصوص تبهکاران و افراد بد آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..