تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روسیه: پیشروی ارتش سوریه به سمت پالمیرا

وزارت دفاع روسیه از پیشروی نیروهای ارتش سوریه به سمت شهر پالمیرا خبر داده است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه پس از پیشروی‌های اخیر به فاصلۀ 20کیلومتری شهر پالمیرا رسیده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید نیروهای ارتش سوریه از تاریخ 7 فوریه (19 بهمن) تاکنون، مساحتی به اندازۀ 22 کیلومترمربع را در نزدیکی پالمیرا از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کرده و در همین راستا تروریست‌های داعش را از شهرک القلیب و تپه‌های اطراف آن عقب رانده‌اند.

گفتنی است از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه در مهر ماه 1394، تاکنون نیروهای سوری موفق به آزادسازی بیش از 800 کیلومترمربع از اشغال گروه‌های تروریستی شده‌اند.

همچنین آمارهای منتشره از سوی دولت سوریه حاکی است در یک هفتۀ گذشته بیش از 200 تن از تروریست‌های داعش در عملیات نیروهای سوری به هلاکت رسیده‌اند.


syria.mp4 | دانلود فیلم 

تصاویر هوایی: تخریب پالمیرا از سوی داعش

در همین حال، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه تصاویر پهپادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش چندین بنای تاریخی و باستانی شهر پالمیرا را تخریب کرده است.

وزارت دفاع روسیه تصاویر شهر پالمیرا را در تاریخ 6 جولای 2016 (16 تیر 1395) با 5 فوریه 2017 (17 بهمن 1395) مقایسه کرده است.

این تصاویر نشان می‌دهد که صحنۀ نمایش، تئاتر باستانی رومی‌ها و ستون‌های بنای چهاروجهی (موسوم به تتراپیلون) پالمیرا که در سال 270 پس از میلاد مسیح ساخته شده بودند، تخریب شده است.

شهر باستانی پالمیرا در اوایل فروردین 1395 به دست نیروهای نظامی سوریه آزاد شده بود. اما این شهر بار دیگر و هنگامی که ارتش سوریه تمرکز خود را بر آزادسازی شهر حلب، بزرگ‌ترین شهر سوریه، معطوف کرده بود، به اشغال گروه تروریستی داعش درآمد.

گفتنی است گروه تروریستی داعش در سال 1394 نیز ایوان باستانی، مجسمۀ شیر اللات، و معابد بل و بعل شمین و چندین معبد را در گورستان پالمیرا تخریب کرده بود.

منبع: پرس تی وی

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

  Y1399698951

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روسیه: پیشروی ارتش سوریه به سمت پالمیرا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..