تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : بسته بودن مجرای اشک در نوزادان

مجرای اشک بسته نوزاد قطعا باعث عفونت چشم نوزاد تازه به دنیا آمده می شود.

حداقل ۲۰% نوزادان با مجرای اشک بسته در یک چشم یا هر دو چشم به دنیا می آیند. این انسداد می تواند باعث بروز علائم ورم ملتحمه مانند ترشحات زرد یا سفید یا ورم کامل می شود.

چگونه می توان عفونت چشم در نوزادان را تشخیص داد؟

اگر مجرای اشک نوزاد بسته باشد، شما حدود دو هفته بعد از تولد (هنگامی که اولین قطرات اشک تشکیل می شوند) ترشحات را می بینید. (تا آن زمان، نوزاد به قدر کافی اشک تولید می کرده است که روی چشم را بپوشاند اما به قدری زیاد نبوده است که از چشم فرو بریزد.)

هنگامی که نوزاد گریه می کند، اشک از گوشه های چشم به مجاری کوچک بینی حرکت می کند. اگر غشایی که این مجاری را می پوشانند بعد از تولد، باز نشده باشند یا به طور کامل باز نشده باشند این مایع به چشم برمی گردد و عفونت ایجاد می شود.

در ابتدا می بینید چشم های نوزاد خیس است. اگر مجرای اشک بسته باشد و عفونت ایجاد نشده باشد، ترشحات سفید و زردی در چشم می بینید. ترشحات در طول خواب جمع می شوند و گاهی باعث چسبیدن پلک ها می شوند.

هنگامی که چشم نوزاد عفونت کند، در طول روز مقدار زیادی ترشحات زرد یا سبز مشاهده می کنید.

درمان مجرای اشک بسته نوزاد

ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

اگر عفونت باشد پزشک قطره تجویز می کند. پزشک توصیه می کند از طریق ماساژ آرام پوست گوشه چشم نوزاد کنار بینی مجرای اشک نوزاد را باز کنید.

حتما بخوانید :   زیباجو : علل شنیده شدن صدای وزوز و درمان آن

فشار متناوب در طول روز به این غشاء باعث باز شدن مجرا می شود. کمپرس آب ولرم نیز کمک می کند.

تا زمانی که مجرای اشک به طور کامل باز شود باید به طور مرتب ترشحات چشم نوزاد را تمیز کنید. با استفاده از پنبه غوطه ور در آب گرم گوشه چشم نوزاد را تمیز کنید. هر بار از پنبه ای جدید استفاده کنید.

چند قطره شیر مادر باعث پاک شدن ترشحات و جلوگیری از عفونت می شود.

مجرای اشک بسته در نوزاد ۶ ماهه و بزرگ تر

اگر هنگامی که نوزاد ۶ ماهه است هنوز مجرای اشک باز نشده باشد، باید به پزشک مراجعه کنید تا عمل جراحی انجام دهد یا می توانید تا یک سالگی نوزاد صبر کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : بسته بودن مجرای اشک در نوزادان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..