تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش دولت یمن به اظهارات «الجبیر» و «گوترش»

به گزارش افکارنیوز،

«هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت «نجات ملی» یمن در گفت‎و‎گو با خبرگزاری «سبانت» گفته که اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز گذشته در ریاض درباره یمن کذب محض و برای انحراف افکار عمومی است که ریاض برای فریب جهانیان از طریق دروغ پراکنی سرمایه گذاری کرده است.

هشام شرف عبدالله افزود: واقعیت امر در جنگ یمن به وضوح ماهیت ارتش عربستان و حمایت آن از تروریسم را نشان می دهد که طی دو سال گذشته با انجام حملات وحشیانه، مردم یمن را هدف قرار داده است.

وی گفت: وجدان جهانی طی این دو سال به دلیل پول های نفتی عربستان که صداهای بیشتر رسانه های عربی و جهانی را خفه کرده است، به خواب عمیق فرو رفت.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن افزود: عربستان به بهانه ایران، قتل و نابودی زیربناهای یمن را توجیه می کند، اما این نمی تواند ادامه داشته باشد. اگر عربستان در ابراز نگرانی از جمهوری اسلامی ایران صادق بود [اگر شهامت داشت]، وارد نبردی شرافتمندانه یا درگیری نظامی با قدرت روزافزون ایران می شد.

شرف عبدالله خاطر نشان کرد: عادل الجبیر در اظهارتش هرگز به مسئولیت و نقش کشورش در حمایت از تروریسم و گروه های تکفیری و تندرو در مناطق مختلف یمن اشاره ای نکرد و فراموش کرد و یا خود را به فراموشی زد که بگوید این نیروهای ارتش یمن و انصارالله و قبایل یمنی هستند که توانسته‌اند جلوی این حملات بایستند و درس سختی را به آنها بدهند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست خبری روز گذشته با دبیرکل سازمان ملل در ریاض مدعی شد که تمام تلاش‌هایی که توسط فرستاده سازمان ملل به یمن صورت گرفت، به دلیل حوثی‌ها و علی عبدالله صالح شکست خورد.

وی مدعی شد که 70 توافق با حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن منعقد شد اما آنها هیچ یک از این توافق‌ها را اجرا نکردند.

وی گفت که شورای همکاری خلیج فارس بودجه‌های بسیاری را برای بازسازی یمن اختصاص داده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش دولت یمن به اظهارات «الجبیر» و «گوترش»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..