تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوزستان همچنان در «وضعیت قرمز»/ در پیش بودن معضلات حادتر برای این استان

غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره بحران ریزگردهای استان خوزستان و قطعی برق در برخی شهرهای این استان اظهار کرد: گاهی برخی مسائل و مشکلات باید به‌صورت ملی مورد توجه قرار گیرد و مشکلاتی همچون ریزگردها نیز نیازمند توجه ملی است.

وی ادامه داد: اگر مشکلی در یک بخش از جامعه شهروندی بیش از 15 سال به طول بینجامد و مسئولان نتوانند آن را حل کنند باید به‌شکل ملی به آن پرداخته شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه مشکل ریزگردها طی سالهای اخیر حل نشده، نشان دهنده این است که یا برنامه‌های در نظر گرفته شده متناسب با حجم کار نبوده یا به‌لحاظ علمی ضعیف عمل شده است.

شرفی با اشاره به جایگاه درآمدزایی و وسعت زیاد استان خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان در تولید، درآمدزایی، توریسم و بازرگانی نقش بسزایی دارد و باید معضل ملی ریزگردها که باعث بحرانهای قطعی برق در روزهای اخیر شده هرچه زودتر حل و فصل شود.

وی درباره قطعی برق برخی شهرهای خوزستان در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: متأسفانه ریزگردها به‌غیر از اینکه در هوای خوزستان حضور داشتند به‌روی مقرهای برق نیز جای گرفتند و  وجود این ریزگردها روی مقرهای برق باعث شد تا برای جلوگیری از حوادث بغرنج‌تر همچون آتش‌سوزی و ... قطعی برق یا تعطیلی انجام شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: این قطعی برق اگر بخواهد ادامه یابد، مشکلات مردم را دوچندان خواهد کرد بنابراین باید مسئولان به‌سرعت به‌فکر کارهای کارشناسی و علمی برای حل مسئله باشند.

به‌گفته شرفی، طی 15 سال گذشته نیز ریزگردها و حضور آنها روی مقرهای برق به‌ندرت باعث قطعی برق شده است اما این روند در حال حاضر افزایش پیدا کرده و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

وی خواستار توجه ویژه دولت به معضل پیش‌آمده در استان خوزستان شد و گفت: دولت باید به‌سرعت جلسه فوری و ویژه‌ای ترتیب دهد و تمامی راهکارها را همراه با دستگاههای ذی‌ربط بررسی کند تا مشکل پیش‌آمده رفع شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیا با قطع شدن برق یا تعطیلی ادارات و مدارس مشکل حل خواهد شد؛ دولت باید تمام سرمایه خود را برای حل معضل ریزگردها به کار ببندد.

شرفی  وضعیت فعلی اهواز در قطعی برق و ریزگردها را قرمز و بحرانی دانست و تأکید کرد: دولت باید در رابطه با استان خوزستان جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کند و دستگاههای ذی‌ربط را مورد بازخواست قرار دهد.

وی ادامه داد: به‌طور حتم با شروع فصل گرما و افزایش رطوبت و ریزگردها، معضل قطعی برق یا تعطیلی ادارات به‌مراتب مشکل‌سازتر از هم‌اکنون خواهد شد و باید با کارهای کارشناسی و تمام توان این معضل را قبل از شروع فصل تابستان و افزایش رطوبت رفع کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عامل بخشی از مشکل ریزگردها خارجی و بخشی دیگر داخلی است، گفت: باید معضل ریزگردها از 15 سال پیش تاکنون بررسی شود چرا که مسئولان در تمامی این سالها یا ابزار لازم را در رفع این معضل نداشته‌اند یا اینکه توانایی کافی را به کار نبستند.

شرفی ادامه داد: باید پیگیری حقوقی از  افرادی که توجهی به رفع معضل ریزگردها نداشته‌اند، انجام بگیرد چرا که این ریزگردها و مشکلات ناشی از آن هزینه‌های مردم را بالا می‌برد و در سبد خانوار تأثیرگذار است.

وی درباره عملکرد محیط زیست برای رفع معضل ریزگردها و بهبود وضعیت تالابهای استان خوزستان نیز گفت: اینکه محیط زیست  را باید متولی اصلی بدانیم هیچ بحثی نیست اما اینکه مشکل ریزگردها در توان یک مجموعه است یا خیر باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به‌طور حتم محیط زیست باید رأساً نسبت به حل مشکل ریزگردها که موضوعی زیست‌محیطی است اقدام کند اما باید دستگاههای ذی‌ربط دیگر نیز به رفع معضل ریزگردها ورود یابند.

شرفی تصریح کرد: خشک شدن تالابها، عدم توجه به ریزگردها در 15 سال گذشته، ریزگردهای خارجی، وجود بیابانهای بین‌شهری، عدم توجه به برنامه‌های علمی و تغییر اقلیم موجب شده تا ریزگردها افزایش یابد و این معضل باید هرچه زودتر حل و فصل شود.

به گزارش تسنیم، ورود ریزگردها، رطوبت بالای هوا و تأثیرگذاری آنها بر نیروگاههای برق خوزستان در روزهای گذشته موجب بروز مشکلات تنفسی و قطعی برق در 11 شهر این استان شد که این امر، مشکلاتی عدیده و جدی را برای مردم شریف خوزستان در پی داشته است.

انتهای پیام/*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوزستان همچنان در «وضعیت قرمز»/ در پیش بودن معضلات حادتر برای این استان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..