تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده است

ساعت: 15:57 منتشر شده در مورخ: 1395/11/25 شناسه خبر: 1038188

طاهری اقدم با بیان اینکه آمار بیماری ها و سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده، گفت: این مسئله زنگ هشدار را به صدا درآورده و یکی از علت‌های آن را می توان در شیوه غلط سبک زندگی برخی از زنان جامعه جست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناخبر، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این همایش گفت: زنان رسالت والایی در حفظ بنیان خانواده دارند و سلامت روحی و جسمی آن‌ها نیز نقش جدی در سلامت و حفظ سرزندگی  تک تک اعضای آن خانواده دارد.

دکتر علی اکبر طاهری اقدم خاطرنشان کرد: اگر  یک زمانی در مجامع علمی صحبت از مبارزه با بیماری های واگیر مطرح بود، در سال‌های اخیر بحث جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر  همچون بیماری‌های قلبی، دیابت و غیره مطرح است که این بیماری‌ها هم بار مالی بر روی دوش خانواده‌ها بوده و هم به نوعی بسترساز بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمار بیماری ها و سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده، گفت:  این مسئله زنگ هشدار را به صدا درآورده و یکی از علت‌های آن را می توان در شیوه غلط سبک زندگی برخی از زنان جامعه جست؛ عدم تحرک کافی و انجام حرکات ورزشی، چاقی، دیابت و قرارگیری در معرض تنش های روانی از جمله عوامل ایجاد بستر برای اینگونه بیماری ها است.

وی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی و افزایش آگاهی های عمومی و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها گام موثری در کنترل سرطان های زنان ایفا می کند.

پروین اشراقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده آذربایجان‌شرقی در این همایش اظهار کرد: سلامت جسمی و روانی بانوان ما سلامت خانواده ها را تضمین می‌کند، زنان ما نیمی از جامعه  ما را تشکیل می دهند، از این نظر باید جامعه ما آمادگی و آگاهی لازم برای مواجهه با بیماری های این قشر داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: این طرح با اجرای عدالت در حوزه درمان و سلامت، خدمت ارزنده ای از سوی دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تا آگاهی و دانش کسب نشود، نمی توان با بیماری ها مبارزه کرد، ابراز امیدواری کرد با برگزاری سلسله نشست‌هایی در خصوص بیماری های زنان، آگاهی و دانش در میان بانوان افزایش یابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..