تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات صورت گرفت/ وزیر ارشاد در مجلس: تصمیم گرفتیم مجوز 1200 نشریه را صادر نکنیم!

گروه سیاسی رجانیوز: حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به روحانی، نسبت به تخلف گسترده وزارت ارشاد در عدم صدور مجوز 1200 نشریه اعتراض کرد. متن کامل این نامه بدین شرح است:

جناب اقاي حسن روحاني

رياست جمهوري اسلامي ايران

با سلام به اطلاع مي رسانم اخيرا در سوالي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره توقيف صدها نشريه در هيات نظارت بر مطبوعات سوال كردم. اصل‏ بیست و چهارم قانون اساسي تصريح مي كند نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد كه تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند. مطابق قانون، هیات نظارت بر مطبوعات سه ماه فرصت دارد تا درخواست مجوز نشریه را بررسی و مجوز صادر کند اما متاسفانه در حال حاضر حقوق شهروندي صدها متقاضی جواز نشریه نقض شده و وزارت ارشاد که دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات در ان مستقر است در این زمینه تخلف قانونی کرده است. صرفنظر از بحث های مربوط به ازادی بیان که البته بسیار مهم است مدیران متخلف وزارت ارشاد موجب بیکاری هزاران نفر از صاحبان قلم و اهالی رسانه شده اند. از انجا كه به موجب قانون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رياست هيئت نظارت برمطبوعات را برعهده دارد و بايد پاسخگوي عملكرد هيئت مذكور درمجلس و ديگر مراجع ذي صلاح باشد  ايشان به اتفاق معاون ذيربط با حضور در كميسيون فرهنگي مجلس رويه قانوني پاسخ به سوالات نمايندگان را طي كردند.

پيش بيني من از اين سوال اين بود كه در فاصله تقديم سوال تا حضور وزير در كميسيون، هيات نظارت بر مطبوعات به قانون عمل كند و مشكل حل شود يا نهايت اينكه ماجراي سوال از اين تخلف قانوني وزارت ارشاد با وعده ايشان درباره تسريع در اجراي قانون خاتمه خواهد يافت. اما متاسفانه نه تنها اینگونه نشده است که تخلف شدیدتر هم شده و تعداد متقاضیانی که حق قانونی انان تضییع شده است از 600 متقاضی در زمان تقدیم سوال اینجانب به 1200 متقاضی بالغ شده است.

متاسفانه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در كميسيون سخناني را بر زبان اورد كه عذر بدتر از گناه بود. از انجا كه ايشان در جلسه تقاضا داشت كه اين سخنان منتشر نشود –هرچند كه الزامي براي نماينده ندارد- از ذكر ان در اين نامه به اميد اقدام قانوني شما خودداري مي كنم.

لذا از جنابعالي مي خواهم ضمن استماع مشروح جلسه، براي دفاع از حقوق شهروندي و ازادي هاي مشروع اقدام كنيد. شما در پیشگاه‏ قرآن‏ و در برابر ملت‏‏ به‏ خداوند سوگند یاد ‏‌کرده ايد‏ که‏ پاسدار قانون‏ اساسی‏ کشور باشيد و از آزادی‏ و حرمت‏ اشخاص‏ و حقوقی‏ که‏ قانون‏ اساسی‏ برای‏ ملت‏ شناخته‏ است‏، حمایت‏ کنيد. شما رییس جمهوری هستید که با وعده دفاع از حقوق شهروندی بر صندلی مسولیت تکیه زده اید در ماده 29 منشور دولتی حقوق شهروندی به درستی تصریح کرده اید دولت از آزادی، استقلال، تکثر و تنوع رسانه ها در چارچوب قانون حمایت میکند و هیچ مقامی حق ندارد برخلاف موازین قانونی درصدد اعمال فشار بر مطبوعات و سایر رسانه ها برآید یا به کنترل نشریات و سایر رسانه ها مبادرت نماید.

از انجا که در همین منشور وعده داده اید برای مقابله با نقض حقوق شهروندی باهدف طرح آسان اعتراضات و شکایات و رسیدگی در کمترین زمان ممکن اقدام خواهید کرد پيشنهاد مي كنم در اسرع وقت براي بركناري وزير قانون شكن و معاونی که بنا بر شواهد در نقض قانون پرسابقه است اقدام و زحمت مجلس و مردم را كمتر كنيد تا نيازي به استيضاح  یا سوال از رييس جمهور نباشد.

اینجانب بنا بر سوگندی که خورده ام خود را موظف به همراهی با شما در دفاع از حقوق شهروندی و البته مقابله با هرگونه نقض ان از سوی هر مقام و مسولی می دانم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات صورت گرفت/ وزیر ارشاد در مجلس: تصمیم گرفتیم مجوز 1200 نشریه را صادر نکنیم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..