تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیلگر پیشین سیا اعطای مدال این سازمان به ولیعهد عربستان را مضحک خواند

«ران آلدو/ Ron Aledo' تحلیلگر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)؛ مدالی را که این سازمان به «محمد بن نائف» ولیعهد عربستان در تقدیر از مبارزه با تروریسم اعطا کرد، مضحک خواند.

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشاتودی، این تحلیلگر افزود: این جایزه عربستان می تواند فتح بابی دیپلماتیک از سوی آمریکا در قبال عربستان و حامل پیامی برای ایران باشد.

سیا، این مدال را به بهانه مبارزه عربستان با تروریسم اعطا کرده در حالی که عربستان به شکل گسترده ای متهم به حمایت از تروریسم است و آمریکا نیز خود چنین اتهامی را مطرح کرده است.
آلدو در پاسخ به پرسشی درباره دلایل این اقدام سیا به ویژه که موضوع ترور خود مساله ای جنجال برانگیز دررابطه با عربستان است، گفت: این که عربستان دست کم تروریسم را در داخل این کشور کنترل کرده، درست است. این موضوع نیز درست است که این کشور تروریسم را به روش های دیگری برای مثال در سوریه گسترش داده است. عربستان از بیشتر تروریست های سنی حمایت می کند. کاملا مضحک است که ما به این کشور مدالی را به دلیل مبارزه با تروریسم اعطا می کنیم.

وی افزود: ما کاملا آگاه هستیم که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا این مساله را می داند. «مایک پمپئو» رئیس سیا و ژنرال «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی نیز از این امر آگاه هستند. فراموش نکنید که «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا فلین را از پست مدیریت سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا عزل کرد. این یک راز آشکار در واشنگتن دی سی است که اوباما، فلین را از پست قبلی اش عزل کرد زیرا او به رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفته بود «میانه رویی در سوریه وجود ندارد. وجود نیروهای میانه رو در سوریه افسانه است و آنها وجود خارجی ندارند' و اکنون ترامپ مایکل فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی اش انتخاب کرده است.

راشاتودی از آلدو پرسید: ترامپ گفته است که جنگ با داعش یکی از اهداف اصلی ژئوپلتیکی وی است. انتظار شما از تغییر در روابط آمریکا و عربستان در آینده چیست؟
تحلیلگر پیشین سیا پاسخ داد: شاید این فتح بابی دیپلماتیک یا حرکتی دوستانه باشد. شاید آنها در مقابل از عربستان انتظار دارند منابع مالی القاعده را قطع کند. بسیاری از شهروندان به صورت مخفیانه از القاعده و گروه های مرتبط با آن حمایت مالی می کنند. شاید آنها به دنبال قطع منابع مالی تروریست ها در سوریه هستند.

آلدو گفت: احتمال می دهم اعطای این پیام همچنین می تواند حامل این پیام به ایران باشد. نباید فراموش کرد جنگی داخلی در خاورمیانه و جنگی بین مسلمانان درگرفته است. بنابراین شاید به ایران پیام می فرستد. در نتیجه، احتمالات فراوانی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، از زمان آغاز بحران سوریه در سال 89، مقامات سعودی برای حفظ منافع غرب و رژیم صهیونیستی به طور کامل از تروریست ها در سوریه و عراق حمایت کرده اند که البته این اقدام هزینه سرسام آوری را برای حکومت آل سعود داشته است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین زمینه نوشت: «مایک پمپئو» رئیس سیا مدال موسوم به «جورج تنت/ George Tenet» را روز جمعه در دیدار از ریاض به ولیعهد و وزیر کشور عربستان اعطا کرد. این مدال به نام «جورج تنت» رئیس سابق سیا نامگذاری شده است و به دلیل تلاش های نائف در مبارزه با تروریسم به وی اعطا شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیلگر پیشین سیا اعطای مدال این سازمان به ولیعهد عربستان را مضحک خواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..