تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




28 بهمن؛ برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: مرحله پنجم آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم 28 بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی صبح امروز در سالن جلسات سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور صبح روز پنج شنبه 28 بهمن برگزار می شود.

وی گفت: برنامه ریزی دقیق جهت برگزاری آزمون، حضور حداکثری حافظان و مربیان، اطلاع رسانی گسترده و نظارت بر فرایند صحیح و سالم چاپ و توزیع برگه های آزمون از جمله وظایف اصلی ستادها محسوب می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین شرف خانی به تعداد ثبت نام کنندگان در دوره های قبلی اشاره کرد و افزود: در سال 91 حدود 250 هزار نفر، سال 92 حدود 297 هزار نفر، سال 93 حدود 317 هزار نفر، سال 94 حدود 359 هزار نفر و امسال (95) حدود 398 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند و مجموعا در طول این پنج سال بیش از یک میلیون و 658 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند. 

وی گفت: آزمون شفاهی این مرحله روز شنبه 16 بهمن تا 27 بهمن برگزار می شود و آزمون کتبی آن به طور سراسری در روز 28 بهمن از ساعت 9 تا 11 صبح در سراسر کشور برگزار می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین  شرف خانی افزود: آزمون کتبی در 8 رشته حفظ ترتیبی شامل جزء 30، جزء 1و30، جزء 1 و2 و30، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل و سه رشته حفظ موضوعی شامل 150 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع در 360 شهرستان و 580 حوزه آزمونی به صورت تستی و سه گزینه ای برگزار می شود.

وی گفت: اعطای گواهینامه معتبر و اعطای کمک هزینه سفر حج عمره، عتبات عالیات و مشهد از جمله جوایزی است که برای برگزیدگان در نظر گرفته شد. 

حجت الاسلام و المسلمین شرف خانی در ادامه به راه اندازی مرکز حفظ مجازی قران اشاره کرد و افزود: 15 مرکز حفظ مجازی افتتاح شده است و بیش از 38 هزار نفر برای حفظ قرآن از طریق مجازی ثبت نام کرده اند. 

وی به راه اندازی مدارس حفظ قرآن به صورت شبانه روزی در دو ماه تابستان با همکاری موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در سال 94 بیش از 2 هزار نفر از 35 نقطه کشور در این مدارس ثبت نام کردند و تعداد حافظان 2 الی 4 جز قرآن از سوی این مراکز به بیش از هزار و 200 نفر می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین شرف خانی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در سال 95 به حدود 2 هزار و 500 نفر از 38 نقطه کشور رسیده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «28 بهمن؛ برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..