تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت سالیانه سه هزار طلاق در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ ‌علیرضا آقایوسفی، عضو شورای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران اشاره ای کرد به موضوع داغ این روزها به نام طلاق که مادر بسیاری از تخلفات است، و افزود: نرخ طلاق در شهر قم رضایت بخش نیست و طلاق می‌تواند زمینه را برای افسردگی، بزهکاری، اعتیاد، فحشا و خیانت زناشویی مهیا کند، باید در این زمینه اقدامات جدی و منسجمی صورت بگیرد.
 
 آقایوسفی با اشاره به تشکیل دفتر مهار طلاق در استان قم با حضور نمایندگان عالی رتبه دستگاه‌های استان گفت: این مجموعه یک شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌هایی در زیر مجموعه آن خواهد داشت که با تشکیل سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اقدامات خود را پیش می‌برند. علاوه بر کارهایی که مسئولان مربوطه باید انجام دهند خود مردم هم باید مطالبه‌گری خود را از دستگاه‌هایی که امکان مداخله در این امور را دارند، ارتقا دهند.

همچنین سعید کاویانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان قم با اشاره به پژوهش‌های شکل گرفته بر وضعیت استان قم در زمینه آسیب‌های اجتماعی، طلاق را مهم‌ترین آسیب کنونی استان دانست. که در سال جاری متاسفانه نرخ طلاق افزایش پیدا کرده است.
 
کاویانی با بیان اینکه بنیان خانواده در قم در سال‌های آینده با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد، گفت: اگر با این وضع پیش برویم، در پنج سال آینده با سونامی آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده روبه‌رو خواهیم شد.
 
وی در ادامه به کمبودهای شهر قم در این زمینه هم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قم هنوز مرکز مشاوره طلاق ندارد در حالی که بر اساس ماده ۱۶ و ۱۷ قانون حمایت از خانواده باید این کار بیش از این اتفاق می‌افتاد.و انتقادی هم به برخی مدیران در استان کرد که چندان اعتقادی هم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ندارند، و اظهار کرد: دو سال طول می‌کشد تا چند اتاق برای راه‌اندازی مرکز مشاوره طلاق اختصاص می‌دهند، نشان‌دهنده همین موضوع است.
 
وی در پایان از آمار طلاق در استان خبر داد و افزود: در طلاق‌هایی که در دو سال قبل اتفاق افتاده ۶۰ درصد علت طلاق عدم موفقیت در برقراری ارتباط است و این نشان می‌دهد در سطح استان نیاز به خدمات مشاوره‌ای داریم.

انتهای پیام/ص




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت سالیانه سه هزار طلاق در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..