تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه های مناسب برای باهوش تر شدن

چند راه برای باهوش شدن . برای تقویت ذهن و حافظه در ابتدا باید به سراغ راه کارهایی رفت که روش های رفع فراموشی نام گرفته اند. به سادگی با دنبال کردن هر روز چند نکته می توانید ذهن و مغز خود را تقویت کنید.در واقع با اینکه هوش پدیده‌ای ژنتیک و استعدادی خدادادی است، توانایی‌های ذهنی افراد طی دوران زندگی و از دوران کودکی آنها کم‌کم شکل می‌گیرد.

براساس تحقیقات علمی‌انجام شده، با به کار‌بردن روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاصی در زندگی روزمره و در فضای آموزشی کودکان، می‌توان قدرت تفکر و هوش آنها را پرورش داد.

روش موثر برای باهوش تر شدن

راه های مناسب برای باهوش تر شدن  روزانه 10 ایده داشته باشید

درباره ی کاهش فقر، چگونگی حل مشکلی که دارید، ایده های جالب برای فیلم، یا هر چیز دیگری بیاندیشید. موضوع مهم نیست، همین قدر که مغز و ماهیچه های نظریه پردازتان به کار کردن مشغول شود. حتی ممکن است لیستی که در مورد آن فکر می کنید شما را به سمت ایده ی یک استارت آپ جدید و یا موضوعی جالب برای نوشتن هدایت کند.

 روزنامه بخوانید

روزنامه خواندن باعث می شود که از اتفاقات مهمی که در اطراف شما اتفاق می افتد، آگاه تر شوید. یاد می گیرید که نظریه های خودتان را شکل بدهید و با مسائلی که در ظاهر هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، نقاط مشترکی پیدا کنید. علاوه بر این در مهمانی ها و جمع های دوستانه کلی حرف برای گفتن دارید.

با خودتان بحث کنید

یکی از چیزهایی که به تازگی آموخته اید را انتخاب کنید و یک نظریه ی خاص و جالب در موردش بدهید که به فکر هر کسی نمی رسد. سعی کنید برای نظریه تان شواهدی پیدا کنید. فکرتان را باز نگه دارید تا اگر شواهدی که یافته اید بر خلاف نظریه تان بود، نظریه را تغییر دهید. این کار را هر روز ادامه دهید تا مهارت تفکر خارج از جعبه را بیاموزید.اگر احساس نمودید گیر کرده اید، مقاله های انتقادی را بخوانید. این نوع طرز نوشتار به شما کمک می کند تا بفهمید بقیه مردم چگونه نظراتشان را شرح داده و بحث می کنند.

فصلی از یک کتاب داستانی یا غیر داستانی بخوانید

هدف تعیین کنید که هفته ای یک کتاب بخوانید. همیشه می توانید در لابلای کارهایتان اوقاتی برای کتاب خواندن بیابید. هنگام رفت و آمد های روزانه (مثلا در مترو یا اتوبوس) یا هنگامی که در صف ایستاده اید. Goodreads راه خیلی خوبی است که مسیر چیزهایی که می خوانید را ثبت کرده و جامعه های مجازی کتاب خوان های دیگر را پیدا کنید.

کتاب های داستانی برای درک شخصیت ها و نگاه کردن به زندگی از منظری دیگر عالی است. کتاب های غیر تخیلی هم شما را با موضوعات جدید، از سیاست گرفته تا روانشناسی آشنا می کند.

روش موثر برای باهوش تر شدن

به جای تلویزیون نگاه کردن، ویدیوهای آموزشی ببینید

گاهی تماشای فیلم هایی مرتبط با چیزهای مورد علاقه تان بسیار مفرح تر از خواندن مطالبی در مورد آن ها است. همچنین با دیدن فیلم ها آموزشی قادر خواهید بود از تجربیات بقیه مردم نیز استفاده کنید.می توانید فیلم های آموزشی و جالی را در Khan Academy پیدا کنید یا به گفتگو های talksTED گوش بدهید. اطلاعاتی که به وسیله فیلم منتقل می شوند اکثرا قابلیت هضم و به خاطر سپاری بیشتری دارند، پس می توانید مطمئن باشید که آن ها به حافظه تان می چسبند!

در خوراک یا روزنامه اطلاعات جالب مشترک شوید

در شبکه های اجتماعی صفحات جالب را دنبال کنید. بنابراین هر گاه صفحه ی فید خودتان را باز می کنید با مشتی از اطلاعات مفید روبرو هستید. مثلا اگر به تکنولوژی و علوم روز علاقمندید، دیجیاتو آن ها را برای شما گلچین می کند و می توانید با فالو کردن دیجیاتو در شبکه های اجتماعی، یا حتی اشتراک در خوراک دیجیاتو آن ها را همیشه داشته باشید.

 منابع دانش مورد علاقه تان را هر روز چک کنید

هر روز در سایت هایی مثل Quora، Stack Overflow، دیجیاتو و بلاگ های مورد علاقه تان بچرخید تا گرسنگی ذهن خود برای یادگیری را سیر کنید. مقاله های مورد علاقه تان را برای مطالعه سر فرصت در Pocket نگه دارید و شب هنگام قبل از خواب مطالعه شان کنید.

 آنچه که یاد گرفته اید با دیگران به اشتراک بگذارید

اگر کسی را برای بحث و تحلیل در مورد ایده هایتان یافتید، می توانید دانش تان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و به این ترتیب دیدگاه های جدیدی پیدا کنید. همچنین هر وقت شما توانستید ایده هایتان را به شخص دیگری توضیح بدهید، به این معنی است که شما قطعا روی آن مفهوم، تسلط کافی دارید. حتی می توانید بدون صحبت مستقیم با یک شخص خاص ایده هایتان را انتشار دهید. خیلی از مردم دوست دارند وبلاگ نویسی کنند و به این طریق دیگران را به گفتگوی آنلاین دعوت کنند.

دو فهرست تهیه کنید: یکی مهارت های مربوط به کار تان که در حال حاضر می خواهید که یاد بگیرید و یک لیست از چیزهایی که می خواهید در آینده به آن برسید

Google Doc جای مناسبی برای نگه داشتن لیست هایتان است. تصمیم بگیرید چه چیزهایی باید یاد بگیرید، منابعی را که این مهارت ها را به شما یاد می دهند تدوین کرده و هر روز روی آن ها کار کنید.1

یک فهرست "انجام دادم" درست کنید

در انتهای هر روز، هر آنچه را که کامل کردید در داخل این لیست بنویسید. این باعث می شود که احساس بهتری در مورد کارهایی که انجام می دهید داشته باشید، خصوصا اگر در موقعیتی هستید که احساس دلسردی و نا امیدی می کنید. این موضوع به شما کمک می کند که کارایی خودتان را بسنجید و بفهمید لیست کارهای قابل انجام برای فردا را چگنه تهیه کنید.

آنچه را که یاد می گیرید، بنویسید

می توانید نوشتن یک بلاگ را آغاز کنید. اپ هایی مثل Inkpad هم به شما کمک می کنند هرچیزی که یاد می گیرید را یادداشت کنید. این کار نه تنها برای ثبت هرآنچه که یاد می گیرید مفید است، بلکه منبع خوبی از انگیزه برای شماست که به این کار ادامه دهید.اگر بدانید که انتهای روز می خواهید در مورد چیزهایی که یاد گرفته اید بنویسید، انگیزه تان برای یادگیری موارد جدید بیشتر می شود.

روش موثر برای باهوش تر شدن

ذهنتان را تحریک کنید

دویدن های روزانه باعث جریان یافتن و سلامت روانی مغز شما می شود. همچنین دویدن، وقت مناسبی برای فکر در مورد تصمیمات سختی که می خواهید بگیرید و پردازش اطلاعات جدید در اختیار شما قرار می دهد.

 دوره های آنلاین ببینید

در دوره های آنلاینی که محبوب حرفه ای ها است (مثل Coursera) شرکت کنید. مطمئن شوید که بیش از حد خودتان را درگیر ننمایید. با یک یا دو دوره شروع کرده و روی آن ها تمرکز کنید.

 با کسی که به نظرتان جالب می آید، صحبت کنید

حتی اگر غریبه بودند، از ارتباط برقرار کردن با آن ها نترسید. در مورد علایقشان بپرسید و اینکه چگونه به آن علایق دست یافته اند. شما از کسانی که به سختی می شناسید، بیشتر می آموزید.

 با کسانی که از شما باهوش تر هستند بیرون بروید

وقتتان را تا آن جایی که می توانید با مردم باهوش تر از خودتان بگذرانید. هر روز باید تلاش کنید تا باکسی که الهام بخش شماست یک قهوه بنوشید و یا قدم بزنید.همیشه فرووتنانه در جستجوی یادگیری باشید. تا جایی که می توانید سوال بپرسید. اگر همیشه در میان مردمانی باشید که بیشتر از شما می دانند، چاره ای ندارید جز اینکه شما هم بیشتر بیاموزید.

 سوال هایتان را دنبال کنید

اگر چیز جالبی دیدید یا در موردش شنیدید، لحظه را از دست ندهید. دنبالش کنید. در پی رفع کنجکاویتان باشید و پاسخ سوال هایتان را بیابید.

از یک اپلیکیشین واژه روز استفاده کنید

دامنه واژگان خودتان را افزایش دهید، اینگونه در آزمون هایی مثل GRE یا SAT هم موفق تر خواهید بود. یا حداقل در تعاملات روزانه با دیگران احساس بهتری خواهید داشت.

همچنین سعی کنید واژگان جدیدی در زبان های مختلف یاد بگیرید. سعی کنید هر روز 10 لغت از زبان خارجی که می خواهید، یاد بگیرید. برای این کار می توانید از اپ هایی مثل DuoLingo، LiveMocha، Basuu بهره بگیرید.

 یک کار ترسناک انجام دهید

"خارج شدن از ناحیه راحتی مان همییشه باعث عاقل تر شدن ما می شود." هر روز خودتان را کمی بیشتر به جلو هل بدهید. با پیوستن به کلاس های ToastMaster صحبت کردن در مقابل عموم را امتحان کنید. یک پرپوزال آماده کنید و جلسه کاری تان را به دست بگیرید. به کسی که تحسینش می کنید یک نامه یا ایمیل بنویسید و با او ارتباط برقرار کنید.

 جاهای جدید را بگردید

اگر نمی توانید هر روز سفر کنید، حداقل سعی کنید چیزهای جالبی که در موطن خودتان وجود دارد را پیدا کنید. اینگونه با مردم جدید و متفاوتی برخورد کرده و حقایق جدیدی می آموزید. اینکه خودتان ببینید خیلی سازنده تر از نشستن در خانه و دیدن آن ها در تلویزیون است.

بازی های "هوشمند" بازی کنید

برخی بازی ها مثل شطرنج و اسکربل (بازی واژگان) باعث گسترش ذهن شما می شوند. گاهی خودتان را با بازی کردن اینگونه بازی ها به چالش بکشید. مثلا بدون استفاده از فرهنگ لغت، اسکربل بازی کنید. همچنین حل کردن جدول هایی مثل سودوکو، 2048 و Doors هم مفید است.

 مقدار زمان کنار بگذارید تا هیچ کاری در آن زمان انجام ندهید

نشستن در سکوت خیلی اوقات الهام بخش است و روی کل روز شما تاثیر می گذارد.

 یک سرگرمی سازنده پیدا کنید

سرگرمی داشته باشید که می توانید هر روز کمی روی آن کار کنید، از بافتنی گرفته تا ماهیگیری، می توانید هر روز بیشتر از آن یاد بگیرید. مثلا هر روز سعی کنید یک قطعه جدید موسیقی را بنوازید، یا یک کتاب فیزیک بخوانید، چند صفحه از رمان خودتان را بنویسید یا یک مهارت جدید کامپیوتری یاد بگیرید.

 چیزی که یادگرفته اید را به کار ببرید

اگر اخیرا یک زبان جدید برنامه نویسی یا نواختن یک ساز جدید را یادگرفته اید، مطمئن شوید که هر روز تا جایی که ممکن است، از این مهارت در زندگی تان استفاده می کنید. آموختن و به کار گرفتن یکی از موثر ترین راه هایی است که شما را باهوش تر می کند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

 

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه های مناسب برای باهوش تر شدن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..