تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوراکل هنوز به شکست گوگل در دادگاه و دریافت غرامت سنگین امیدوار است

اگر فکر می کنید پیروزی چند ماه قبل گوگل در پرونده جنجالی علیه اندروید باعث عقب نشینی اوراکل شده، سخت در اشتباهید. این کمپانی همان طور که وعده داده بود، درخواست تجدیدنظر برای حکم قبلی را امروز به ثبت رساند.

این دو غول فناوری سال هاست که در دو دادگاه جداگانه به جدال با یکدیگر مشغولند و اوراکل معتقد است گوگل باید به خاطر استفاده از چند قطعه کد جاوا (زبان برنامه نویسی تحت مالکیت اوراکل) در سیستم عامل اندروید، چندین میلیارد دلار غرامت بپردازد.

در دادگاه اصلی که حدود 10 ماه قبل برگزار شد، گوگل به کپی کدهای جاوا اعتراف کرد، اما اظهار داشت این استفاده تحت بند منصفانه قانون کپی رایت صورت گرفته، و 10 عضو هیئت منصفه به اتفاق رأی به بیگناهی گوگل دادند.

نتیجه دادگاه شکایت اوراکل از گوگل

حال اوراکل در درخواست تجدیدنظر امروز، عنوان داشته که هیئت منطقه به تمامی حقایق دسترسی نداشته اند، از جمله اینکه اندروید تا چه اندازه به اکوسیستم جاوا آسیب وارد کرده و می تواند در آینده ای نزدیک، جایگاه جاوا را به عنوان زبان برنامه نویسی توسعه اپلیکیشن برای کامپیوترهای شخصی تصاحب کند.

وکیل حقوقی اوراکل می گویند:

گوگل در جریان دادگاه، این حقیقت مسلم را از همه پنهان کرد: اندروید به زودی نه تنها روی موبایل ها و تبلت ها، بلکه به طور کامل در کامپیوترهای شخصی دسکتاپ و لپ تاپ نیز به اجرا در می آید.

گفتنیست جریان دعوای حقوقی این دو کمپانی مدت هاست که مورد توجه کارشناسان قرار دارد و منتقدین می گویند تعیین جریمه فوق العاده سنگین برای گوگل، تأثیر نامطلوبی بر توسعه دهندگان و نحوه استفاده و اشتراک گذاری قطعه کدهای برنامه نویسی خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوراکل هنوز به شکست گوگل در دادگاه و دریافت غرامت سنگین امیدوار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..