تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتاین‌مایر رئیس جمهور آلمان شد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه پیشین آلمان در همان نخستین مرحله انتخاب رئیس جمهوری آلمان در مجمع فدرال این کشور بیشترین آرا را نصیب خود کرد.

رأی‌گیری مجمع فدرال آلمان یکشنبه ۱۲ فوریه / ۲۴ بهمن در محل پارلمان این کشور در برلین برگزار شد و اشتاین‌مایر ۶۱ ساله ۹۳۱ رأی از ۱۲۳۹ رأی نمایندگان را به‌دست آورد.

به نوشته وب سایت رادیو زمانه، فرانک والتر اشتاین‌مایر برای رئیس جمهوری شدن از پشتیبانی سه حزب حاکم دمکرات مسیحی، سوسیال دمکرات و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن برخوردار بود.

او که از رهبران حزب سوسیال دمکرات آلمان به‌شمار می‌رفت در سمت جدید خود باید مواضعی فرای احزاب سیاسی و در جهت منافع ملی اتخاذ کند.

کاندیداهای احزاب دیگر برای سمت ریاست جمهوری از بخت کمی برخوردار بودند. کاندیدای حزب چپ‌ها کریستف بوتِروِگه، پژوهشگر اقتصادی در زمینه فقر موفق شد ۱۲۸ رأی به‌دست آورد. پس از او کاندیدای حزب راست‌گرای افراطی، «آلترناتیو برای آلمان»، آلبرشت گلازِر قرار گرفت که ۴۲ رأی کسب کرد. یک قاضی به نام الکساندر هولد که به‌شکل آزاد در انتخابات کاندیدا شده بود ۲۵، و مارتین زونه‌بورن، کاندیدای حزب دزدان دریایی ۱۰ رأی به‌دست آوردند.

بدین ترتیب اشتاین‌مایر با اکثریت بالا دوازدهمین رئیس‌ جمهوری آلمان شد.

اشتاین‌مایر زمانی که وزیر امور خارجه آلمان بود مواضع سختی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گرفت. با این حال چپ‌های آلمان به‌دلیل ارائه برنامه‌های اقتصادی از سوی او در دوران صدراعظمی گرهارد شرودر که به اعتقاد آن‌ها منجر به فقیرتر شدن اقشار کم‌درآمد شد، با اشتاین‌مایر مخالف بودند.

مقام ریاست جمهوری در آلمان قدرت اجرایی ندارد و بیشتر تشریفاتی است.

202




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتاین‌مایر رئیس جمهور آلمان شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..