تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مو وِزوِزی ها بخوانند

آیا می‌دانید که ایمن‌ ترین روش برای صاف کردن موها کدام روش است؟ روش شیمیایی؟ حرارت دادن موها با اتو و سشوار؟ استفاده از شامپو و نرم ‌کننده‌ های مخصوص؟

پاسخ سوالاتی در این خصوص: ۱- موثرترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟

استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی ‌ای که برای صاف کردن موها به کار می‌ روند (کراتینه کردن موها)، موثرترین راه برای صاف کردن موها به مدت حداقل ۴ تا ۶ ماه است. مصرف شامپوهای مخصوص، سشوار و اتوی مو، اثری موقتی بر صاف ماندن موها دارند و پس از هر بار شستشو، اثرشان از بین می‌رود.

۲- آیا برخی از محصولات صاف ‌کننده مو حاوی ماده سرطان ‌زای فرمالدیید هستند؟

بله. برخی از کراتین‌ های صاف ‌کننده مو، سطح بالایی از ماده سرطان‌ زای فرمالدیید را دارند. برخی از عوارض جانبی فرمالدیید، بروز حساسیت ‌های چشمی (خارش، سوزش و اشک‌ ریزش) و پوستی،‌ خارش شدید پوست، سردرد، مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ هستند.

این عوارض در آرایشگران بسیار بیشتر از سایر افراد دیده می‌شود و برای رهایی از شر آن ها و مواد سرطان ‌زا، می‌توانید برچسب محصولی را که می ‌خرید به دقت بخوانید و اگر این نام‌ ها را در ترکیب آن دیدید، از خریدنش خودداری کنید: فرمالدیید، فرمالین، متانال، اسید موربیدیک، آلدیید فرمیک، آلدئید متیل، اگزیمتیلن، گلاتارالدهید، گلی‌اکسال، آلدیید سی۸ و کپریلالدهید.

۳- استفاده نادرست از محصولات شیمیایی صاف‌ کننده مو، چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟

اگر محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو بیش از حد روی موها بمانند، یا از محصولات نامناسب و نامرغوب استفاده کنید، حتما دچار عوارضی مانند سوختن پوست سر و پوسته ‌پوسته شدن آن، ریزش و شکسته ‌شدن تارهای مو خواهید شد، بنابراین بهتر است برای صاف کردن موها، از فرد باتجربه ‌ای کمک بگیرید.

۴- پیش از صاف کردن موهای سر چه باید کرد؟

برای پیشگیری از آسیب دیدن موها هنگام صاف ‌کردن شان، باید علاوه بر مشورت با یک آرایشگر مجرب و ماهر، موها را از ۶ یا ۷ ماه پیش رنگ نکرده باشید و اگر رنگ نامرتب و موخوره دارند، آن ها را با کوتاه کردن از بین ببرید و پس از صاف کردن هم حتما از مواد تقویت ‌کننده مانند سرم مو برای پیشگیری از موخوره شدن و شکستن نوک تارهای مو استفاده کنید.

۵- محصولات شیمیایی مخصوص صاف کردن موها چند وقت یک بار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند؟

هر ۶ تا ۸ هفته یک بار. اگر صاف ‌کننده‌ های موی شیمیایی زودتر از ۶ تا ۸ هفته یک بار استفاده شوند، عوارض خطرناکی از جمله ریزش موی شدید، ابتلا به موخوره و شکستن عمیق تارهای مو را به دنبال دارند.

۶- چرا موهای خود را همزمان با صاف کردن، نباید رنگ کرد؟

رنگ و صاف کردن همزمان موها، خشکی تارهای مو را به حداکثر ممکن می‌ رساند و باعث شکستن، آسیب و ایجاد موخوره‌ در تعداد بیشتری از تارهای مو می‌شود.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مو وِزوِزی ها بخوانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..