تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این عادت های بد را در دهه دوم زندگی ترک کنید

برترین ها: بین بیست تا سی سالگی شما از فاز نوجوانی وارد فاز بزرگسالی کامل می شوید. این دهه بیشتر به تجربه چیزهای جدید، شروع چالش های تازه، اشتباه کردن و درس گرفتن از اشتباهات و تلاش به سوی رسیدن به شخصیت ایده آل تان می پردازید. به همین دلیل، هیچ فرصتی بهتر از دهه دوم زندگی نیست تا عادات بدی که طی سال ها آغاز کرده اید را کنار بگذارید و به سوی بهتر شدن خود روحی و جسمی تان پیش بروید. عاداتی که از رفتارهای روتین شکل می گیرند و می توانید به راحتی از شر آنها خلاص شوید. سال های بیست و چند سالگی هنوز سن رشد محسوب می شوند.


وقتی در این دهه به سر می برید، هنوز به این می اندیشید که دلتان می خواهد زندگی تان را چطور شکل بدهید و تصمیماتی در مورد زندگی شخصی تان و حرفه تان می گیرید. خوب است که در این دوره برای خودتان مشخص کنید که می خواهید برای باقی زندگی تان چه رفتاری را در پیش بگیرید.


با آنکه ممکن است احساس کنید که هنوز جوان، سرکش و آزاد هستید، تصمیم های شما تأثیر مستقیمی روی زندگی تان در آینده خواهند داشت. هیچکس کامل نیست و خوب است که نسبت به تغییر انعطاف داشته باشید و وقتی صحبت از سلامتی تان می شود، چیزهایی وجود دارند که نمی توانید در برابرشان مقاومت کنید و باید کوتاه بیایید. علم ثابت کرده که بعضی رفتارها به رفاه و سلامتی و عمر طولانی تر مرتبط هستند و بعضی رفتارهای دیگر تأثیر منفی روی انسان می گذارند و چه در زمان حال و چه در آینده مضر بوده و خواهند بود.


تنها کاری که باید برای داشتن زندگی شاد و طولانی و سالم انجام دهید این است که چند عادت بد را کنار بگذارید و از همین امروز ترک کردن عادات بد را شروع کنید تا در آینده موفقیت و سلامتی و طول عمر نصیبتان شود. به چند مورد از این عادات در زیر اشاره کرده ایم:

1. به اندازه کافی نخوابیدن


یکی از بدترین عاداتی که در دوران بیست و چند سالگی رایج است، به اندازه کافی نخوابیدن است. می گویند هشت ساعت استراحت کردن برای سلامتی ایده آل است. ثابت شده است که کمبود خواب در کل روز روی شما تأثیر منفی می گذارد و اتفاقات نامطلوبی در بدنتان رخ می دهد. محرومیت از خواب بر سیستم ایمنی بدن نیز اثرگذار است و حتی سطح هورمون، خلق و خو را نیز عوض می کند و توانایی شما در تمرکز کردن را پائین می آورد. با اینحال خواب آن هم خواب خوب و سالم به ندرت گیر می آید. عادت های ناسالم و بد در استراحت باعث می شود که شب ها بیدار بمانید و صبح ها نتوانید بیدار شوید و در نتیجه در طول روز خسته باشید.

این عادت های بد را در دهه دوم زندگی ترک کنید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


برای آنکه خواب بیشتری داشته باشید باید اقدامات احتیاطی انجام دهید و توصیه می شود که تا هشت ساعت قبل از ساعت خوابتان، کافئین مصرف نکنید و مواردی که برایتان حواس پرتی ایجاد می کنند را قبل از خواب حذف کنید. تماشای سریال محبوبتان در پایان روز شاید ایده آل به نظر برسد، ولی ممکن است خیلی بعدتر از زمانی که برنامه ریزی کرده بودید با لپتاپ روی پایتان به خواب بروید و کیفیت خوابتان پائین بیاید. بهتر است برای خودتان روتینی ترتیب بدهید که به بدنتان سیگنال بدهد که زمان خوابتان رسیده است، مثلاً دوش آب داغ بگیرید یا چند دقیقه بدنتان را کش بدهید. نور و صداهای اضافی را خاموش کنید.

2. استفاده نکردن از ضدآفتاب


دیگر همه می دانند که وقتی ضدآفتابنمی زنیم اتفاقاتی ترسناکی برای پوستمان می افتد، ولی همچنان نزدن آن تبدیل به یکی از عادات بد ما در جوانی شده است. از استفاده نادرست از ضدآفتاب گرفته تا اصلاً نزدن آن، مواردی هستند که جوانان در دهه دوم زندگی شان مرتکب آن می شوند و به پوست خود صدمات جبران ناپذیری وارد می کنند. ضدآفتاب فقط به دلایل زیبایی استفاده نمی شود، و خودتان در آینده از خودتان متشکر خواهید شد که در جوانی ریسک نکرده اید و جلوی صدمه و خطراتی از قبیل لکه ها، رگ های خونی آسیب دیده و چین و چروک، که در واقع اجتناب پذیر است را گرفته اید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


به خودتان آموزش دهید که هر روز ضدآفتاب بزنید، حتی وقتی هوا ابری است. اگر آرایش می کنید، احتمالاً مواد آرایشی شما حاوی ضدآفتاب هستند. در غیر این صورت، بهتر است به دنبال ضدآفتاب های غیر روغنی باشید تا زیر آرایش تان آنها را بمالید. اگر قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب ضدآفتاب زده اید و با این حال پوستتان سوخته است، ممکن است ضدآفتاب درستی انتخاب نکرده باشید. در مورد اشتباهاتی که افراد در مورد ضدآفتاب مرتکب می شوند جستجو کنید و انتخاب های درستی در این مورد انجام دهید.

3. ننوشیدن آب به اندازه کافی


احتمال دارد شما هم از آن دسته افرادی باشید که به اندازه کافی آب به بدنشان نمی رسانند. اگر شما هم هر کدام از نشانه های زیر را دارید، احتمالاً آب بدنتان کم است یا یکی از موارد زیر برای پوستتان اتفاق می افتد و وقت آن رسیده که آب بیشتری بنوشید. داشتن آب کافی در بدن باعث می شود که مزایای آنی آن را بر سلامتی خود مشاهده کنید. آبرسانی به بدن باعث می شود که سموم بدنتان از طریق کلیه ها خارج شوند، عضلات و مفصل هایتان بهتر کار کنند و انگیزه و حافظه شما به بهترین وجه کار کند. تغییراتی که آبرسانی به بدن در شما ایجاد می کنند بسیار مثبت هستند و ارزش اینکه تلاش بیشتری برای نوشیدن چند لیوان آب اضافی بگذارید را دارند.


برای ترک این عادت چه کنیم:


همراه خود یک بطری آب داشته باشید و عادت کنید به اینکه بطور منظم آب بنوشید. شما باید حداقل چهار تا شش لیوان آب در روز بنوشید. یکی از بهترین راه های کنترل اینکه آیا آب بدنتان کافی است یا خیر این است که رنگ ادرار خود را کنترل کنید که باید به رنگ زرد روشن باشد. اگر هنوز هم بدنتان آب کم دارد، سعی کنید روش هایی که گفته شد را بیشتر بکار بگیرید تا آب بدنتان تأمین شود. از تغییر و تأثیری که آبرسانی به بدن روی خلق و خو و کارکرد کل بدنتان می گذارد متعجب خواهید شد.

4. صبحانه نخوردن


سالها والدین تان به شما می گفتند که مهمترین وعده غذایی روز، صبحانه است، ولی وقتی به دهه دوم زندگی تان می رسید، اغلب این وعده را نادیده می گیرید. اغلب خیلی ساده روزتان را با یک قهوه شروع می کنید به این امید که تا ناهار شما را سر پا نگه دارد، ولی نادیده گرفتن اولین وعده غذایی روز می تواند عواقبی جدی روی سلامت شما داشته باشد. دلایل علمی وجود دارد برای اینکه حتماً باید صبحانه بخورید، از جمله آنکه متابولیسم بدنتان را راه می اندازد، عملکرد روانی شما را بهبود می بخشد و تشویق تان می کند که بعداً انتخاب های سالم تری انجام دهید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


برای صبحانه خوردن هر چند کم و کوچک باشد وقت بگذارید. لازم نیست یک صبحانه کامل و پر و پیمان باشد، بلکه صبحانه ای معمولی هم می تواند عملکرد شما را در صبح ها بهبود ببخشد. صبحانه های حاضری را نیز امتحان کنید تا بدون آنکه زمان رفت و آمد به سر کار را کوتاه کنید، انرژی خوبی برای بدنتان تأمین کنید.

5. استرس گرفتن بر سر چیزهای کوچک و بی اهمیت


انسان ها گرایش به این دارند که درباره چیزهای کوچک ذهنشان را خراب کنند و این موضوع در دهه دوم زندگی بیشتر نمود می یابد. فارغ التحصیلی از کالج و قدم گذاشتن به دنیای واقعی استرس های خاص خودش را دارد و وارد شدن به دوران بزرگسالی نیز به خودی خود دشوار است و گاهی انسان درگیر آن می شود که چه چیزهایی واقعاً مهم هستند و چه چیزهایی کاملاً بی اهمیت اند. زندگی به اندازه کافی پر استرس است و نیازی نیست که روی چیزهای بی اهمیت پافشاری کنیم.

 این عادت های بد را در دهه دوم زندگی ترک کنید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


باید از تفاوت بین آنچه در حال حاضر مهم است و آنچه در بلندمدت واقعیت اهمیت دارد، آگاه شوید. زندگی عبارتست از اشتباه کردن، البته تا وقتی که از این اشتباهات درس بگیرید، پس ناکاملی خود را بپذیرید و امتحانات کوچک را به منزله دست اندازهای راه قلمداد کنید. وقتی مسائل پیش پا افتاده آنطور که می خواهید پیش نمی روند، باید درس بگیرید و به جلو به حرکتتان ادامه دهید و بدانید که هنوز در مسیر درستی قدم برمی دارید. همیشه تصویر بزرگتری از آینده در ذهن داشته باشید و شکرگذار چیزهایی که به خوبی پیش می روند باشید. طبیعی است که کمی به خاطر مسائل کوچک دلخور و آزرده شوید، ولی نگذارید ذهنتان را خراب کنند. و فراموش نکنید که همه اینها کوچک و بی اهمیت هستند.

6. وقت نگذاشتن برای کاستن از استرس


وقتی استرس انباشته می شود، بسیار مهم است که راه های سالمی برای کاستن از آن بیابید. استرس معمولی بر سلامت و بدنتان تأثیر منفی می گذارد اگر نتوانید آن را مدیریت کنید و حتی ممکن است به افسردگی بینجامد. سبک زندگی پر استرس منجر به تغییراتی در سطح هورمون ها می شود که آن نیز فشار خون و قند خون را بالا می برد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و تأثیر بدی بر خلق و خوی شما می گذارد.


برای ترک این عادت چه کنیم:


باید فعالیت هایی را آغاز کنید که میزان استرس را در کارهای روزانه شما کم می کنند. چیزهای متفاوتی وجود دارند که می توانید انجام دهید تا از استرس موجود در زندگی تان بکاهید. مهم آن است که این فعالیت ها را هر چه زودتر آغاز کنید.

7. نوشیدن الکل


بر کسی پوشیده نیست که نوشیدن الکل و زیاده روی در آن، عادت بدی است که بسیاری از مردم آن را از حدود بیست و چند سالگی آغاز می کنند. تأثیرات منفی الکل بر زندگی نیز کاملاً مشخص است. علاوه بر بهم زدن سیستم ایمنی بدن، زیاده روی در الکل بطور دائمی و روزانه می تواند ریسک صدمه به کبد، فشار خون بالا و افسردگی را بالا ببرد.


برای ترک این عادت چه کنیم:


کاملاً مشخص است که باید الکل را کنار بگذارید تا به زندگی سالم خود برگردید. برای ترک آن برنامه ریزی کنید و به این برنامه پایبند بمانید. سعی کنید آن را با آب فراوان جایگزین کنید.

8. سیگار کشیدن


لازم به تکرار نیست که سیگار کشیدن هیچ کمکی به سلامتی شما نمی کند. در میان چندین و چند ضرری که سیگار دارد می توان به تأثیر منفی آن روی پوست، کاهش سلامت جنسی و تناسلی و ابتلا به دیابت و سرطان اشاره نمود.

 این عادت های بد را در دهه دوم زندگی ترک کنید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


دلایل فراوانی برای ترک سیگار وجود دارد که هیچ ربطی به سلامتی تان ندارد. ولی این پروسه بسیار طولانی و دشوار است ولی در بلندمدت کاملاً به نفع شماست. چه زمانی بهتر از دوران بیست سالگی برای ترک این عادت بد!؟

9. ماندن در روابط سمی


وقتی صحبت از روابط در دهه دوم زندگی می شود، باید گفت که ما جوان هستیم و در حال تجربه کردن چیزهای جدید. هنوز می خواهیم بدانیم که واقعاً چه می خواهیم و می خواهیم شریک زندگی مان چه خصوصیاتی داشته باشد. با آنکه هنوز در حال یادگیری هستیم و با آنکه هر رابطه ای فراز و نشیب های خودش را دارد، ولی کسی نباید در رابطه ای که کاملاً سمی و ناسالم است بماند. گاهی اوقات کاملاً روشن است که یک رابطه ناسالم است، ولی بعضی اوقات ممکن است شما در رابطه ای ناسالم باشید بدون آنکه خودتان متوجه آن باشید. این موضوع در مورد دوستی ها نیز صادق است. اگر بتوانید عادت دوستی و برقراری رابطه های ناسالم را در دهه دوم زندگی ترک کنید، زمانی که این رابطه ها رو به جدی شدن می روند، در نهایت نفع آن برای خودتان باقی می ماند.


برای ترک این عادت چه کنیم:


گام اول این است که متوجه شوید که در رابطه ای ناسالم و سمی قرار دارید و راه آن شناسایی نشانه ها است. شریک زندگی تان، دوست تان، باید شما را خوشحال کنید و حس امنیت و دوست داشته شدن به شما بدهد. حتی وقتی با او اختلاف نظر دارید، باید بتوانید که مشکلات تان را با احترام و درک متقابل حل کنید. اگر او دائماً شما را پائین بیاورد یا نشان دهد که عشق و علاقه اش به شما مشروط است، زمان آن رسیده که درباره این رابطه مجدداً فکر کنید.

10. نداشتن رابطه جنسی ایمن


همه ما می دانیم که چرا باید رابطه جنسی ایمن داشته باشیم، ولی گاهی این موضوع در تئوری آسانتر از عمل کردن به آن است. یادتان باشد که در زندگی مشترک تان، همیشه چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ عاطفی از خودتان مراقبت کنید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


روش جلوگیری شما هر چه باشد، باید همیشه برای رابطه جنسی آماده باشید و روش جلوگیری از بارداری خود را انتخاب کرده باشید. هر سال تست بیماری های آمیزشی بدهید و ادرار کردن بعد از رابطه جنسی را هرگز فراموش نکنید.

11. جدی نگرفتن بهداشت دهان


هیچ زمانی بهتر از زمان حال نیست که شروع به مراقبت کردن از دندان هایتان کنید. اگر امروز چند دقیقه بیشتر برای دندان هایتان وقت بگذارید و آنها را تمیز نگه دارید، در آینده سال های سال بیشتر برایتان کار خواهند کرد.

حتماً دلیلی دارد که دندانپزشکتان به خاطر نخ دندان نکشیدن شما را سرزنش می کند. حتی اگر نخ دندان هم می کشید، ممکن است در انجام آن مرتکب اشتباهاتی شوید، بنابر این دفعه بعدی که دندانپزشک تان روش درست نخ دندان کشیدن را به شما آموزش می دهد، خوب تماشا کنید و خوب گوش دهید تا یاد بگیرید.


اگر عادت کرده اید که قبل از مسواک زدن به رختخواب بروید، باید عادت کنید که قبل از خواب مسواک بزنید. وقتی بطور منظم مسواک نمی زنید و نخ دندان نمی کشید، خودتان را برای بیماری های لثه و حتی بیماری های غیر دهانی آماده می کنید. بهداشت نامناسب دهان پیش درآمد بیماری های دیگر است.


برای ترک این عادت چه کنیم:


نخ دندان کشیدن را در میان عادات صبحگاهی خود جای دهید و حتی شب ها قبل از مسواک زدن این کار را بکنید. وقتی مسواک می زنید و دهانتان تمیز می شود، احتمال اینکه نخ دندان را نادیده بگیرید بیشتر است، به همین علت بهتر از قبل از مسواک، نخ دندان بکشید. با دندانپزشک خود قراری تنظیم کنید و هر شش ماه دندان هایتان را نزد او چک کنید.

12. به رختخواب رفتن بدون پاک کردن آرایش


یکی دیگر از عاداتی که باید به روتین قبل از خواب خود اضافه کنید، شستن صورت است. وقتی صورتتان را نمی شویید یک سری اتفاقات ناگوار رخ می دهند، از جمله آسیب به پوست و پیری زودرس. مواد آرایشی منافذ پوست و غدد روغنی را مسدود می کنند و باعث می شوند که چشمتان اذیت شود. به علاوه، باعث می شوند که رادیکال های آزاد در طول روز در پوستتان محبوس شوند و کلاژن را از بین می برند. حتی اگر آرایش نمی کنید، مهم است که در پایان روز صورتتان را بشویید تا روغن و چربی جمع شده در روی پوست و آلودگی هایی که در اثر دست زدن به جاهای مختلف و مالیده شدن به صورتتان جمع شده باشند را پاک کنید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


شستن صورت را یکی از اولین قدم های آماده شدن برای خواب قرار دهید. این باعث می شود که بعد از تماشای سریال مورد علاقه تان، مستقیم با آرایش به خواب نروید و انرژی داشته باشید که به دستشویی سری بزنید و آرایش تان را پاک کنید.


13. مصرف زیاد فست فود و غذاهای فرآوری شده


حتی وقتی در حال انتخاب غذاهای سالم است، به غذاهای حاضری و آماده بر می خوریم که برای سلامتی مان چندان هم خوب نیستند. دلایل زیادی وجود دارند برای اینکه غذاهای فرآوری شده کمتری بخوریم، ولی پیدا کردن جایگزین های سالم به خصوص زمان هایی که سرتان شلوغ است، می تواند چالشی باشد.

 این عادت های بد را در دهه دوم زندگی ترک کنید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


با تمایل خود به انتخاب غذاهای ساده و راحت مبارزه کنید و تا جائیکه می توانید خودتان غذاهایتان را آماده کنید. ناهارتان را خودتان در خانه درست کنید و به محل کار ببرید و غذاهای آماده و حاضری شب ها را با وعده های خانگی جایگزین کنید. بدین ترتیب نه تنها پول خرج نمی کنید، بلکه می دانید که در غذایی که می خورید چه چیزهایی وجود دارد و چه غذاهایی وارد بدنتان می کنید. از همین امروز غذای پاک وارد برنامه غذایی تان کنید.

14. دیر غذا خوردن هنگام شب


ریز خوری های شبانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که قبل از به خواب رفتن می توان مرتکب شد. کالری هایی که مصرف می کنید باعث می شوند که متابولیسم بدنتان سرعت یابد و دمای بدنتان بالا برود و خواب تان بهم بخورد. غذا خوردن دیرهنگام در شب ها به حافظه ضعیف هم ربط داده شده است.


برای ترک این عادت چه کنیم:


تا جائیکه می توانید شام تان را زود آماده کنید و آن را بخورید و سعی کنید کارهایی انجام دهید و چیزهایی بخورید که از گرسنگی در هنگام شب جلوگیری کنند.

15. انجام ورزش های یکسان


اینکه وقت برای ورزش کردن بگذارید برای خودش یک نوع موفقیت است، بنابراین می خواهید که از زمان و انرژی تان بیشترین استفاده را ببرید. گذشته از اینکه با انجام یک ورزش یکسان، حوصله خودتان سر می رود، تأثیری که روتین فیتنس بر بدنتان می گذارد نیز به حداقل می رسد. بدن شما به انواع و اقسام ورزش ها و تمرین ها نیاز دارد تا اینکه با گذشت زمان با آنها سازگار نشود.


برای ترک این عادت چه کنیم:


سعی کنید که هر چند وقت یکبار روتین ورزشی تان را تغییر دهید. این کار خیلی ساده است و حتی با تغییر مسیری که در آن می دوید یا شروع کلاس تازه ای در باشگاه ورزشی می توانید از پس آن برآیید.

16. پوشیدن لباس های ورزشی تا مدتی طولانی بعد از ورزش


دهه دوم زندگی دورانی بسیار پرمشغله است و لباس های ورزشی لباس های بسیار راحتی هستند. ولی اگر لباس ورزشی تمیزی به تن نمی کنید، نباید ساعت ها پس از ورزش، لباس های ورزشی تنتان بماند. به تن داشتن لباس های آلوده به عرق، یکی از بزرگترین اشتباهات بهداشتی پس از ورزش است. پوشیدن لباس مرطوب و همچنین شلوارها و تاپ های تنگ به مدتی طولانی موجب ابتلا به اکنه و عفونت های قارچی می شوند.


برای ترک این عادت چه کنیم:


به سرعت پس از ورزش دوش بگیرید. اگر باشگاه تان چنین امکانی در اختیارتان می گذارد، از آن بهره بگیرید. اگر مدتی طول می کشد تا به خانه برسید و دوش بگیرید، حتماً با خودتان لباس های تمیز ببرید تا بعد از ورزش بپوشید.

17. راه رفتن با کفش های پاشنه بلند


اگر شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که عاشق کفش های پاشنه بلند هستند، باید با پوشیدن هوشمندانه آنها، آسیب های آینده به سلامتی را کم کنید. از میان اشتباهاتی که با پوشیدن این نوع کفش ها مرتکب می شوید، شاید درنیاوردن آنها، خطرناک ترین شان باشد. حتی اگر کفش های پاشنه بلند شما فوق العاده راحت هستند، یادتان باشد که این کفش ها برای پوشیدن به مدت طولانی طراحی نشده اند. سپری کردن ساعت ها زمان در کفش های پاشنه بلند، موجب ایجاد تنش و ناراحتی در پشت، کمر، کفل ها و زانوهایتان می شود که ممکن است حالا اذیتتان نکند، ولی بعدها حتماً آزارتان خواهد داد.


برای ترک این عادت چه کنیم:


به پاهایتان استراحت بدهید و هنگام تردد به منزل و یا محل کار آنها را با کفش های تخت و راحت جایگزین کنید تا پاهایتان از آسیب بی مورد در امان باشند و زمانی که در محل کارتان پشت میز نشسته اید، آنها را در بیاورید. کفش هایی که پاشنه های بلندتری دارند را برای مناسبت های خاص بگذارید و برای رفت و آمد هایتان از کفش های راحت استفاده کنید.

18. خیره شدن طولانی مدت به صفحه های نمایش


شکی وجود ندارد که این روزها جوانان زمان زیادی را با تلفن های هوشمند و تبلت و لپتاپ و ... و خیره شدن به صفحه های نمایش می گذرانند. گذشته از آنها در محل کار نیز مجبور هستند به صفحه نمایش کامپیوترهای خود خیره شوند و کار کنند. با وجود شبکه های اجتماعی و ویدئوهایی که در دستگاه هایمان تماشا می کنیم و صفحه نمایش کامپیوترهای محل کار، تقریباً در کل ساعات روز از این صفحات چشمانمان جدا نمی شوند. نه تنها چشم ها و کل بدن تحت تأثیر منفی این روتین و عادت بد قرار می گیرند، بلکه ثابت شده است که دلایلی جدی برای دور شدن از شبکه های اجتماعی وجود دارد.

 این عادت های بد را در دهه دوم زندگی ترک کنید.


برای ترک این عادت چه کنیم:


تلاش آگاهانه ای برای دور شدن از صفحه های نمایش در طول روز صورت دهید. شام باید یک تنفس و وقفه از دنبال کردن شبکه ها اجتماعی و زل زدن به صفحه تلفن تان باشد. سعی کنید با لپتاپ در بغلتان یا جلوی تلویزیون به خواب نروید. اگر می بینید که به شدت به شبکه های اجتماعی وابسته شده اید، حتماً وقفه ای بیندازید و حساب های کاربری تان را در آنها ببندید تا مدتی به سلامتی تان توجه کنید.

19. از خانه بیرون نرفتن به مدت طولانی


با آنکه ساعات کاری طولانی، انرژی کمی پس از برگشتن از محل کار برایتان باقی می گذارند، ولی باید سعی کنید گاهی هم بیرون بروید. بدن های ما به ویتامین دی نیاز دارند و در خانه ماندن برای حفظ سلامتی مان خوب نیست. بیرون نرفتن باعث می شود که خمودی بدن بالا برود و خلق و خوی تان بدتر شود.


برای ترک این عادت چه کنیم:


برنامه ریزی کنید و آخر هفته ها بیرون بروید. حتی اگر فعالیت های خاصی انجام نمی دهید، راه های زیادی برای وقت گذرانی در خارج از خانه وجود دارد. به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی و عمومی، پیاده روی کنید و تا وقتی که آب و هوای امکانش را فراهم می کند، از هوای خوب استفاده کرده و راه بروید. حتی می توانید کتاب با خود ببرید و در پارک مطالعه کنید.

20. انجام ندادن اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامتی


یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در دهه دوم زندگی مرتکب می شوید، این است که اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را نادیده می گیرید. قرار های چند ماه یک بار با پزشک هایتان را نادیده می گیرید، واکسن نمی زنید و تست و چکاپ انجام نمی دهید. بسیار حیاتی و مهم است که قبل از مبتلا شدن به بیماری ها و جدی شدن وضعیت تان، مشکلات خود را شناسایی کنید. همچنین چیزهایی که ابتداً کوچک هستند اگر درباره آنها اقدام درمانی صورت ندهید، تبدیل به مشکلات جدی می شوند.


برای ترک این عادت چه کنیم:


با پزشک خود برای چکاپ برنامه ریزی کنید. حتماً یک برنامه سلامتی درست کنید و با پزشک خود درباره تست های غربالگری که به آنها نیاز دارید و زمان انجام آنها، گفتگو کنید و از دیگر کارشناسان و پزشکان وقت بگیرید تا خودتان را چک کنید و حتماً با پزشک هایی مانند متخصص زنان و متخصص پوست و مو در تماس باشید. با آنکه بسیاری از واکسن ها را در سنین پائین تر دریافت می کنید، ولی با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که به واکسن دیگری نیاز ندارید. اگر تازه به شهر دیگری نقل مکان کرده اید یا دفتر کارتان عوض شده است، باید حتماً نسبت به مسائل مربوط به سلامتی و بیمه و ... مطمئن شوید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این عادت های بد را در دهه دوم زندگی ترک کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..