تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضرت زهرا (س) الگوی وحدت امت اسلامی است

آیت الله سید حامد علم الهدی در گفتگو با «بسیج»:

آیت الله علم الهدی گفت:ما اعتقاد داریم که حضرت زهرا (س) الگوی وحدت امت اسلامی هم می توانند باشند به این معنا که ایشان مرتبا در بیانات خود مردم را به پیروی از امامت و ولایت امیر المومنین (ع) دعوت می کردند.

آیت الله سید حامد علم الهدی معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: وجود مقدس صدیقه طاهره (س) به عنوان تنها یادگار پیغمبر (ص) برای تمام مسلمین قابل احترام هستند.

وی افزود: غیر از اینکه ایشان همسر حضرت علی (ع) و مقام مادر امامت و حلقه اتصال نبوت و امامت از دیدگاه شیعه هستند سایر مسلمان ها هم به این یادگار پیامبر (ص) احترام می گذارند.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: بعضی از همسران پیامبر (ص) گفته اند که مشی و حرکت و سکون و قیام و قعود حضرت فاطمه (س) مثل پدر بزرگوارشان بوده است فاصله کم شهادت حضرت زهرا (س) و تحمل نکردن فراق پیامبر جزء آیتم های قابل توجه و قابل احترام است.

وی اظهار داشت: آنچه که از صدیقه طاهره (س) برای ما باقی مانده خطبه فدکیه از بیانات ایشان است که کمالات و جایگاه معنوی و علمی حضرت زهرا (س) تقریبا از بیان این خطبه و جملات و کلماتی که از حضرت صادر شده نمایان است.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: ما اعتقاد داریم که حضرت زهرا (س) الگوی وحدت امت اسلامی هم می توانند باشند به این معنا که ایشان مرتبا در بیانات خود مردم را به پیروی از امامت و ولایت امیر المومنین (ع) دعوت می کردند و امروزه حتی منصفین اهل سنت به امامت حضرت علی (ع) اعتقاد دارند اگر چه به خلافت بلا فصل ایشان اعتقاد ندارند و می گویند مردم باید خلیفه را انتخاب کنند که دیگری را به عنوان خلیفه برگزیدند اما افضلیت و امامت علمی امیر المومنین (ع) بر همه جامعه اسلامی روشن است.

وی عنوان کرد: جملاتی که هم از خلیفه اول و هم ثانی در مورد امیرالمومنین گفته شده نشان می دهد که حضرت علی (ع) از جامعه قهر نکرده است بلکه با وجود همه این مشکلات در متن جامعه و حلال مشکلات مردم و حکومت اسلامی آن روز بودند. نکته قابل توجه در مورد صدیقه طاهره (س) این بود که با وجود مقام علمی ایشان با وجود تمام کمالاتی که در حضرت زهرا (س) بود در عین حال در زندگانی تابع امیرالمومنین (ع) بودند.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حضرت علی (ع) هم همسر حضرت زهرا(س) بودند و هم امام و تبعیت محض از امیر المومنین(ع) همواره از صدیقه طاهره (س) دیده می شد. بعضی از زنان ممکن است در هجوم حوادث تحت تاثیر عواطف و احساسات خود قرار بگیرند این امری عادی است اما حضرت زهرا(س) در تبعیت محض امیر المومنین بودند و هرگز سخن یا عملی را انجام ندادند که باعث نارضایتی یا ناخشنودی حضرت علی (ع) باشد. این بزرگترین پیام زندگی از نظر سبک زندگی و مسائل خانواده به جهان اسلام و به همه مسلمین جهان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضرت زهرا (س) الگوی وحدت امت اسلامی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..