تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف برنج خیس کرده از ریسک سرطان و بیماری قلبی می کاهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محققان توصیه می کنند قبل از خوردن برنج، یک شب آن را در آب خیس کنید تا احتمال افزایش ریسک بیماری قلبی، دیابت و سرطان کاهش یابد.

به گزارش مهر، به گفته محققان دانشگاه کوئینز بلفاست انگلستان، مواد شیمیایی ناشی از سموم صنعتی و کودهای شیمیایی موجود در خاک موجب آلودگی برنج می شوند و از اینرو سلامت میلیون ها نفر را به خطر می اندازند.

یافته های جدید آشکار ساخته است خیساندن برنج در آب در طول شب میزان ماده سمی آرسنیک را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد.

در این تحقیق، تیم مطالعه به سرپرستی اندی مهارگ سه شیوه پخت برنج را مورد آزمایش قرار دادند.

در روش اول، از دو قسمت آب به همراه یک قسمت برنج استفاده شد و آب در طول پخت کاملا بخار شد. در دومین روش، پنج قسمت اب با یک قسمت برنج بود که آب اضافی بیرون ریخته شد و میزان آرسنیک موجود تقریبا نصف شد. در روش سوم، برنج به مدت یک شب در آب خیسانده شد که در این حالت میزان ماده سمی تا ۸۰ درصد کاهش یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف برنج خیس کرده از ریسک سرطان و بیماری قلبی می کاهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..