تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار فهرستگان جدیدترین نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری تا سال جدید

معاون اداره مخطوطات آستان قدس رضوی از تدوین چهار جلد دیگر از فهرستگان نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری به این گنجینه خبر داد و گفت: ایشان تاکنون ۱۵ هزار نسخه خطی به آستان قدس اهدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سیدمحمدرضا رضاپور، معاون اداره مخطوطات آستان قدس رضوی و کارشناس نسخ خطی، با اشاره به فهرست‌نویسی نسخ خطی اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به گنجینه این مرکز گفت: تاکنون 14 جلد از فهرستگان نسخ خطی اهدایی منتشر تدوین و منتشر شده است که دو جلد از این مجموعه نمایه آثار بوده است.

وی ادامه داد: چند مجموعه جدید نیز از ایشان به گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی اهدا شده است. مجموع نسخ خطی اهدایی از سوی ایشان 15 هزار نسخه برآورد شده است.

معاون اداره مخطوطات آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر چهار جلد دیگر از مجموعه فهرستگان نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری در دست چاپ است. احتمال می‌رود که کار انتشار این اثر تا ابتدای سال آینده به اتمام برسد.

به گفته رضاپور؛ نسخ خطی جدید اهدایی از سوی ایشان در موضوعات مختلف علمی و هنری بوده است و اطلاعات بیشتری در این رابطه متعاقباً اعلام خواهد شد.

کتاب‌های اهدایی مقام معظم رهبری تا‌کنون به طور کلی 16 هزار نسخه بوده که دو هزار نسخه آن چاپ سنگی است. این کتب از کتابخانه شخصی علمای بزرگ و از سوی مقام معظم رهبری خریداری شده و در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته است. علاوه بر این، حجم هدایای ایشان به مرکز موزه‌های آستان قدس رضوی به اندازه‌ای بود ‌که از سال 1373 گنجینه‌ای ویژه به منظور نمایش هدایای رهبری ایجاد شده است.

این گنجینه شامل آثار هنری چون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، فرش، معرق چوب، معرق صدف، سوزن دوزی، قلم‌زنی روی مس، انواع ظروف و مدال‌هاست که توسط شخصیت‌های داخلی و خارجی به مقام معظم رهبری هدیه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار فهرستگان جدیدترین نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری تا سال جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..