تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدهى بيمه‌ها زنجيره تامين دارو را با مشكل مواجه مى‌كند/ نبود داروساز در داروخانه تخلف است

بدهى بيمه‌ها زنجيره تامين دارو را با مشكل مواجه مى‌كند/ نبود داروساز در داروخانه تخلف استمحمد حسین مصدق معاون غذا و داروی علوم پزشكى یزد در گفتت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اداره‌های غذا و دارو بر زنجیره تأمین نقش دارند، گفت: پنج تا 30 درصد هزینه‌های دارویی از جیب مردم پرداخت شده و مابقی آنها را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند، با پرداخت نشدن بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها زنجیره تأمین دارو دچار اختلال شده و مشکل کمبود دارویی به وجود می‌آید.
 
معاون غذا و داروی علوم پزشكى یزد با اشاره به تخلفات صورت گرفته در این حوزه در یزد عنوان کرد: در یزد با توجه به کوچک بودن شهر و شهرت مردم آن در ایمان و اعتقاد بسیار تخلف‌ها دیده نمی‌شود اما برخی تخلفات همچون نبودن دارو ساز در داروخانه از تخلفا‌تی است که در حوزه غذا و دارو در یزد گزارش می‌شود.
 
مصدق با اشاره به تخلف در حوزه غذا در یزد اظهار داشت: در اين حوزه در برخی موارد رعایت استانداردهای مجاز افزودنی به غذاها رعایت نمی‌شود که ما با بازرسی‌ها جدى در اداره غذا و دارو سعی می‌کنیم تا این تخلفات به حداقل برسد.
 
وی اظهار داشت: برخی اقدامات اداره غذا و دارو بازرسی بر عطاری‌ها است، بازرسی‌های مشترکی با بسیاری از ارگان‌ها در عطاری‌ها به صورت جدى شروع کرده‌ایم و تمهیدات خوبی در وزارت بهداشت در این حوزه دیده شده است.  
 
معاون غذا و دارو علوم پزشكى يزد افزود: یکی از اقدامات مهم در کاهش تخلفات در عطاری‌ها آموزش و اطلاع رسانی به کمک معاونت‌های دیگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود.
 
مصدق با اشاره به تخلفات برخی عطاری‌ها یادآور شد: در موار‌دی مشاهده می‌شود که عطاری‌ها دارويى به خصوص داروهاى را تجویز می کنند که عوارض تجویز آن منطبق با بیماری فرد نبوده و باتوجه به اينكه تجویز دارو یک کار تخصصی است بنابراین نیاز به نظارت خوب در این حوزه بوده و ما با عطاری‌های متخلّف‌ برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدهى بيمه‌ها زنجيره تامين دارو را با مشكل مواجه مى‌كند/ نبود داروساز در داروخانه تخلف است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..