تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهدای مدال به ولیعهد سعودی اقدامی مضحک است/ریاض حامی تروریسم در سوریه است

تحلیلگر سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا می‌گوید اهدای مدال به ولیعهد عربستان سعودی اقدامی مضحک است که هدف از آن ارسال «پیامی به ایران» است.

به گزارش مشرق، «ران آلادو» تحلیلگر سابق امور اطلاعاتی سیا (آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا) اهدای مدال به «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان سعودی به خاطر تلاش وی در «مبارزه علیه تروریسم» را اقدامی مضحک توصیف کرد و گفت هدف از این کار نزدیکی به عربستان و ارسال پیام برای ایران است.

سیا اخیرا به پاس تلاش ولیعهد عربستان در نبرد علیه تروریسم نشانی به وی اهدا کرده در حالی که این کشور به شدت متهم به حمایت از تروریسم است.

آلادو در گفت‌وگو با شبکه خبری «راشاتودی» در پاسخ به سئوالی مبنی بر انگیزه سیا از این کار  با توجه به سابقه بحث برانگیز عربستان از حمایت از تروریسم گفت: «این‌که عربستان دستکم تروریسم را در داخل کشور خود مهار کرده درست است اما عربستان به روش‌های دیگر و به عنوان مثال در سوریه به پیشبرد تروریسم کمک می‌کند. بسیاری از تروریست‌های سنی از سوی عربستان حمایت می‌شوند.»

وی افزود: «این‌که به آن‌ها به خاطر نبرد با تروریسم مدال بدهیم شوخی کاملا مضحکی است. آشکارا واقفیم که [دونالد] ترامپ، رییس جمهور آمریکا این امر را می‌داند. "مایک پومپئو" رییس سیا و ژنرال "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور نیز این‌ را می‌دانند. به‌خاطر داشته باشید که فلین از سوی اوباما، رییس جمهور قبلی از سمت رییس آژانس اطلاعات دفاعی اخراج شد. راز سرگشاده‌ای در واشنگتن وجود دارد مبنی بر اینکه اوباما به  این دلیل فلین را اخراج کرد که به او گفته بود "قربان هیچ عنصر میانه رویی در سوریه وجود ندارد. میانه روها در سوریه یک افسانه هستند و آن‌ها وجود ندارند." و اینک ترامپ، مایکل فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی خود برگزیده است.»

تحلیلگر سابق سیا در پاسخ به سئوال دیگر راشاتودی در زمینه این‌که ترامپ اعلام کرده ‌که نبرد با داعش هدف اصلی ژئوپلتیک اوست و این امر در آینده چه تغییری را در روابط آمریکا و عربستان ایجاد می‌کند، گفت: «شاید این اقدام، حرکتی دیپلماتیک برای جلب حمایت یا یک ژست دوستانه نسبت به سعودی‌ها باشد. شاید آن‌ها در عوض این اقدام انتظار دارند تا عربستان نیز سرمایه‌گذاری بر القاعده را قطع کند. هرچند، شهروندان بسیاری در عربستان هستند که القاعده و گروه‌های مرتبط را حمایت مالی می‌کنند. شاید آن‌ها درحال تلاش برای قطع سرمایه گذاری بر جنگ‌سالاران در سوریه باشند. شاید در حال ارسال پیامی به ایران مبنی بر این هستند که اگر شما با ما همکاری نکنید، ما مذاکرات اتمی را از سر خواهیم گرفت و شاید هم از سنی‌ها حمایت کنیم. البته باید به خاطر بسپاریم که اینک در خاورمیانه جنگ داخلی وجود دارد و آن نبرد مسلمانان، یعنی بین سنی‌ها و وهابی‌های تحت حمایت عربستان و شیعیان تحت حمایت ایران است. بنابراین، شاید این اقدام سیا پیامی به ایران باشد هرچند که احتمالات فراوان زیادی نیز وجود دارند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهدای مدال به ولیعهد سعودی اقدامی مضحک است/ریاض حامی تروریسم در سوریه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..