تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی کیفیت خودرو و قطعات تولید داخل/ ضرورت به روز رسانی خدمات پس از فروش

بررسی کیفیت خودرو و قطعات تولید داخل/ ضرورت به روز رسانی خدمات پس از فروشبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان امیر حسین قناتی  مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنایع در برنامه تیتر امشب گفت: از سال 82 چندین مرتبه دستورالعمل های ساخت و تولید در حوزه خودرو بازیابی شده اما هنوز مشتریان از کیفیت خودرو و قطعات رضایت کامل ندارند.

وی  افزود: فاصله کیفیت انجام شده با رضایت مشتری باید همخوانی داشته باشد در غیر اینصورت تولید کنندگان مشتریان خودرو از دست می دهند.

قناتی گفت: خدمات بعد از فروش در دو بخش تقسیم می شود یکی به طور قانونی و در کنترل ماست و دیگری زیر پله ای و قاچاق وارد بازار می شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: وزارت صنعت در این خصوص حوزه های مختلفی را تشکیل داده است که برای 12 قطعه تولیدات یدکی کد شناسایی و کد رهگیری زده می شود و بزودی این کد بندی که برای 12 قطعه انجام شده است در سامانه نصب خواهد شد.

قناعی افزود: قطعات برگشتی درسه مرحله  کنترل و قطعه معیوب از دور تولید خارج می شود مرحله نخست در خط تولید تشخیص و برگشت می خورد سپس در مرحله سوار شدن بر روی خودرو و مرحله 3 زمانیست که قطعات ساخته شده در بازار برگشت می خورد.

مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنایع گفت: یکی از اهداف و سیاست ها بحث پلت فرمها هستند این بحث باید در زمان های مختلف به روزرسانی شود. 

قناتی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نمایندگی ها نباید خودروی معیوب به مشتریان تحویل دهند، گفت: در پنج سال گذشته مشتریان از عیوب حساس، حیاتی و زیربنایی خودرو شکایت می کردند اما امروزه با افزایش توقع مشتریان، از صدای اضافه خودرو شکایت دارد و این دوشکایت عدم رضایتمندی با یکدیگر قابل مقایسه نیست. 

وی ادامه داد: اگر مشتریان به خودروهای به موقع رسیدگی نکنند بوجود آمدن عیب و ایراد در خودرو را نباید به حساب تولید کنندگان بگذارند.

کاکایی استاد دانشگاه دیگر مهمان برنامه گفت: تنها 40 درصد از خدمات پس از فروش به روز رسانی شده است، بخش عمده ای از این سیستم کاملا سنتی است و در سیستم آماری ماشین های سنگین لحاظ نمی شود، تا زمانی که بخش عمده ای از خدمات پس از فروش خارج از سیستم رسمی قرار بگیرد، سیستم ها هرگز کارآمد و اقتصادی نمی شوند.

وی افزود: وزارت صنعت باید کلیت موضوع را ساماندهی کند زیرا در حال حاضر یک بی اعتمادی جامع نسبت به خدمات پس از فروش دارند.

وق گفت: مردم به حق و حقوق خود آشنایی ندارند، در حال حاضر اگر مردم به بخش طرح و توسعه مراجعه و مشکل را بازگو کنند تا آخرین مرحله به مشکلشان رسیدگی می شود و مدت زمان رسیدگی یک هفته است و نام آن واحد رسیدگی به شکایات است.

کاکایی افزود: هر داروخانه ای حق ندارد که دارویی را بدون نسخه بدهد اما در رابطه با قطعات خودرو هیچ ضابطه ای وجود ندارد و عملا سواد این کار را هم ندارند.

در حال حاضر وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرده که سیستم مالی کشور مشکل دارد بنابراین نمی خواهم در رابطه با قیمت محصولات داخلی صحبت کنم، در این سال ها به توسعه سواد در این حوزه توجهی نشده است و مشکلات ما نیز مانند گذشته نیست .

رضایی رئیس هیئت مدیره قطعه سازان نیز در ادامه برنامه گفت: قطعه از مسیر قطعه ساز، معیوب به دست خودروساز نمی رسد. تیم خودروساز نیز باید در مونتاژ دقت لازم را انجام دهد البته خودرو بعدا نیز چک می شود تا به  دست مصرف کننده برسد.

 وی افزود: اگر قطعاتی که بسته می شود کنترل شود، مشکلات و قطعات معیوب هم شناسایی می شود.

رضایی گفت: قطعه ما وارد بازار می شود بعد قطعات بی کیفیت داخل آن می گذارند و به تعمیرگاهها می دهند. 

رضایی گفت: کیفیت قطعات تعیین شده است به گونه ای که هر قطعه شناسنامه دارد در این شرایط کیفیت بالاتر رفته، مهارت افزایش یافته اما قیمت بر اساس شرایط تورم افزایش یافته است.

نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: بی کیفیتی قطعه، خودرو، سوخت و روغن دست به دست هم داده و متاسفانه خروجی خوبی از تعمیرگاه بیرون نمی آید. 

قطعاتی که در داخل تولید می شود متاسفانه کیفیت لازم را ندارد که البته شامل بخشی از قطعات می شود.

وی در پاسخ به سوال رضائی رئیس قطعه سازان درباره کیفیت قطعه گفت: ماشین آلاتی که بکارگرفته شده اکثرا قدیمی و کهنه است. قطعاتی که در این کارخانجات فرسوده تولید می شود از نظر استاندارد پایین تر از حد استاندارد و بی کیفیت است.

وی گفت از نظر آماری درصد نمی توان ارائه داد اما درصد بالایی را شامل می شود. بررسی ها نشان داده است که قطعه سازان زیرپله ای هم هستند در سطح شهر که قطعات بی کیفیت تولید می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی کیفیت خودرو و قطعات تولید داخل/ ضرورت به روز رسانی خدمات پس از فروش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..