تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شبکه‌های استانی سازمان اصلی رسانه ملی هستند

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌ها؛ نشست شورای مديران معاونت امور استان‌های صدا و سیما با حضور دکتر علی دارابی معاون امور استان‌ها و دکتر حسین رضی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت صدا و سیما برگزار شد.
 
دکتر رضی در این نشست طی سخنانی، شبکه‌های استانی را به عنوان سازمان اصلی صدا و سیما توصیف و اظهار کرد: همواره گفته می‌شود استان‌ها سازمان دوم رسانه ملی هستند. در حالیکه می‌توان گفت بدنه اصلی سازمان، همین شبکه‌های استانی هستند.

وی ادامه داد: شبکه‌های استانی ظرفیت‌های بسیار مهمی برای رسانه ملی به شمار می‌روند و ارتباطی گسترده‌تر با مردم نسبت به شبکه‌های سراسری دارند. بنابراین در راستای تقویت آنها هر اقدامی صورت بگیرد باز هم کم است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما با بیان اینکه فضای جدید رسانه‌‌ای كه همان فضای مجازی است، گفت: باید به کارکردها و جایگاه فضاهای مجازی آگاه باشیم و از آن در بهترین مسیر استفاده کنیم.

وی افزود: کاربران فضاهای مجازی تنها مصرف‌کننده محتوا نیستند؛ بلکه خود اقدام به تولید می‌کنند و ارتباطی دو سویه میان آنها و رسانه‌ها برقرار می‌شود. بنابراین باید اهمیت فضاهای مجازی را در استان‌ها جدی بگیریم.

دكتر رضی با اشاره به راه‌اندازی معاونت فضای مجازی در مراكز استانی عنوان کرد: این ظرفیت در استان‌ها وجود داشته و اگر در منطقه‌ای چنین چیزی را شاهد نیستیم، باید برای ایجاد آن اقدام کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: لازم است بررسی های میدانی از شبکه‌های استانی صورت بگیرد و بر اساس نیازسنجی و اطلاعات موجود، همکاری میان معاونت‌های امور استان‌ها و پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت را سازمان‌دهی کرد و به یقین نتیجه این مشارکت و همگامی، هم‌افزایی در تحقق اهداف سازمانی خواهد بود.

وی در مورد مقابله رسانه‌های داخلی با شبکه‌های معاند گفت: یکی از فلسفه‌های شکل‌گیری شبکه‌های استانی، مقابله اصولی با تهاجم فرهنگی با تکیه بر فرهنگ بومی و جذب مخاطب ایرانی بوده است.

دكتر رضی با بیان اینکه در همکاری با معاونت امور استان‌های صدا و سیما هیچ محدودیتی نداریم، افزود: امیدواریم بتوانیم این هماهنگی و مشارکت را بیش از گذشته تقویت و از آن در راستای رسیدن به اهداف رسانه ملی استفاده کنیم.
 
دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما هم در این نشست اظهار کرد: لازم است مجموعه سفرهای استانی با حضور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی به منظور بازدید از شبکه‌های استانی و ظرفیت‌های آنها انجام شود؛ زیرا این امر برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه مدیریت جدید سازمان، هشت سفر استانی با حضور دکتر علی عسكری انجام شده است، گفت: علاوه بر این 15 سفر استانی با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد این شبکه‌ها با حضور مدیران معاونت امور استان‌ها صورت گرفته است.

دكتر دارابی تصريح كرد: برنامه ريزی و توليد برنامه برای شبكه های استانی بايد بر اساس نيازهای مخاطبان استان ها انجام بگيرد.  

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به فعاليت‌های گسترده در مناسبت های مختلف افزود: امسال و در جریان پوشش راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، شبکه‌های استانی اقدامی بزرگ انجام دادند و توانستند در قابی زیبا، حماسه حضور را به بهترین نحو منعکس کنند.

همچنین در ادامه مدیران معاونت امور استان‌ها، مباحث و موضوعات مد نظر خود در حوزه پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت را مطرح کردند.

 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شبکه‌های استانی سازمان اصلی رسانه ملی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..