تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر ترامپ اسناد محرمانه برجام را منتشر کند آژانس باید به ایران پاسخگو باشد

به گزارش افکارنیوز،

علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی متعهد بود اطلاعات به بیرون درز نکند، تصریح کرد که ایران از انتشار هرگونه سند محرمانه استقبال می کند چرا که بر حقانیت و متعهد بودن ما تاکید مضاعف خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال اگر ترامپ بخواهد اسناد محرمانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را منتشر کند در واقع نقض عهدی از سوی آژانس رخ خواهد داد چرا که آژانس متعهد شده تا اطلاعات و اسناد محرمانه و هسته ای ایران را در اختیار هیچ کشوری از جمله آمریکا قرار ندهد.

بروجردی تصریح کرد: از آنجایی که محرمانه نگه داشتن اطلاعات هسته ای ایران بر عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است، اگر این اسناد از سوی ترامپ منتشر شود آژانس باید پاسخگوی نقض عهد خود به ایران باشد.

این نماینده مردم در مجلس درخصوص احتمال همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی با آمریکا برای درز اطلاعات محرمانه ایران عنوان کرد: تصور نمی کنم آژانس بخواهد از خطوط قرمز تعیین و پذیرفته شد توسط کشورها عضو عبور کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال اگر اطلاعاتی از آژانس به بیرون و آمریکا درز کند قطعا اعتماد به آژانس بین المللی را دچار چالش جدی خواهد کرد و به ضرر این نهاد بین المللی تمام می شود.

نقوی حسینی افزود: در این جلسه گفته شد که شانزده سرفصل برای کمک توسعه ای ایران در کشورهای دیگر وجود دارد که با سرمایه گذاری موجب گسترش بازار تولید داخلی خود شده تا هم خدمت رسانی باشد و هم به لحاظ اقتصادی سود آور باشد، مانند برخی مراکز بهداشت و درمانی که در خارج از کشور داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: همچنین در این جلسه که از مرکز پژوهش های مجلس نیز حضور داشتند مطرح شد که در مساعدت ها و کمک های توسعه ای ایران مهم سنجش میزان اثربخشی این سرمایه گذاری ها است که نیازمند بررسی دقیق است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقررشد که اطلاعات و گزارش های دقیق تری تهیه و مجددا در جلسات آتی به بحث و بررسی گذاشته شود.

نقوی حسینی گفت: در ابتدای جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس از حضور با شکوه، متحد، یکپارچه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و پاسخ دندان به دشمنان به سرکردگی آمریکا، تقدیر و تشکر کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور همه اقشار مردم همه اقوام و هم اصناف در راهپیمایی ها در همه استان ها و شهرستان های سراسر کشور را تبعیت از ندای رهبر مقام معظم انقلاب و مقابله با تهدیدات و یاوه گویی های دشمنان دانست.

وی گفت: همچنین در این جلسه علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از سفر خود و هیات همراه به پاکستان، گزارش داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر ترامپ اسناد محرمانه برجام را منتشر کند آژانس باید به ایران پاسخگو باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..