تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگیری حفاران غیر مجاز

در کازرون؛

حفاران غیر مجاز بقعه شیخ انصاری معروف به پیر بنکی در شهرستان کازرون دستگیر شدند.

دستگیری حفاران غیر مجازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز فارس، رئیس اداره  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: دو نفر از حفاران غیر مجاز با تجهیزات و ابزار آلات قصد سرقت از بقعه شیخ انصاری معروف به پیر بنکی را داشتند و با حفاری باعث ایجاد حفره ای در لایه بیرونی گنبد شدند.

محمدرضا معینی با بیان اینکه این افراد در انجام اقدام خود ناکام ماندند ، افزود: با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کازرون این افراد در محدوده تنگ چوگان دستگیر کرده و به مقامات انتظامی تحویل داده شدند.

وی افزود: کارشناسان واستادکاران پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بیشاپور با هماهنگی کارشناسان ومتخصصین اداره منابع طبیعی و آبخیز داری به منظور حفظ درخت روییده شده بر گنبد ، در اسرع وقت با مصالح بوم آور این بقعه را مرمت  و استحکام بخشی کردند.

بقعه شیخ انصاری معروف به پیر بنکی در هشت کیلومتری جاده قدیم کازرون ، به شیراز دردهستان کوهمره در غرب روستای عبدویی واقع شده است و به شماره 20844  به تاریخ 30 /11 1386 با قدمت قاجاری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

این بقعه دارای سنگ قبری تابوتی است از شاخصه های این بنا رویش درخت بنه ای است که بر روی گنبد روئیده و ریشه های آن از درون بنا مشخص نیست .

این بنا به نام پیر کلخونگی نیز معروف است .

وی افزود: طبق ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی ـ‌ فرهنگی ممنوع است و متخلف از شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌شود.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگیری حفاران غیر مجاز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..