تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشا کنید: بازوی رباتیک دارپا پهپادها را در آسمان شکار می کند

تماشا کنید: بازوی رباتیک دارپا پهپادها را در آسمان شکار می کند

امروزه هواپیماها ابعاد بزرگی دارند و محدودیتی در ساخت آنها بر سر راه مهندسین وجود ندارد. هواپیماهای دارای بال های ثابت دارای بهره وری بیشتری در مقایسه با هلیکوپترها هستند اما در عین حال دچار محدودیت هایی مانند نیاز به باند برای پرواز و فرود می باشند. اما فرض کنید برای استفاده از هواپیماهای نظامی در ناوهای جنگی که با مشکل کمبود فضا روبرو هستند، راه حلی مطرح شود که بتواند پهپادها را درست در حالی که در آسمان هستند بگیرد و روی ناو قرار دهد! به این ترتیب دیگر نیازی به باند فرود نخواهد بود. با تک شات همراه باشید.


بازوی رباتیک SideArm که توسط دارپا، نهاد مسئول پروژه های فناوری پنتاگون ساخته شده برای قرار گرفتن روی عرضه ناوها و قایق های کوچک طراحی شده است.


دارپا گفته این سیستم می تواند پهپادهایی با ابعاد بزرگ را نیز بگیرد. این بازو قادر است پهپادهای متخاصم با حداکثر وزن 500 کیلوگرم را در هوا گیر بیاندازد.


پیش از این برخی شرکت ها نمونه های دیگری از چنین سیستمی را ساخته اند که عمدتا دارای توری بزرگ برای گیر انداختن پهپاد هستند. دارپا گفته استفاده از این سیستم صرف به ناوهای جنگی محدود نیست و سایر تجهیزات نظامی همچون تانک ها و هواپیماهای باربری نیز امکان استفاده از آن را پیدا خواهند کرد.


با این حال، این پروژه عمدتا برای کاربردهای دریایی ساخته شده است.


در ادامه از شما دعوت می کنیم تا در تماشای این ویدیو با تک شات همراه باشید:


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشا کنید: بازوی رباتیک دارپا پهپادها را در آسمان شکار می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..