تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توزیع شیر فاسد در مدارس/چه کسی مسئول است؟

 
توزيع شير فاسد
 
 پدر يكي از دانش‌آموزان پايه اول دبستان قائم منطقه 8 تهران با تعريف جزئيات مسموم شدن فرزندش به‌دليل مصرف شير دانش‌آموزي گفت: «12بهمن در مدرسه به هر دانش‌آموز 2پاكت شير تحويل شد.پس از نوشيدن شير گروهي از دانش‌آموزان پايه‌هاي اول و دوم مسموم و راهي بيمارستان شدند كه مدارك آن موجود است.» او توضيح داد كه شير توزيع شده بين دانش‌آموزان محصول شركت «م» بوده و اولياي مدرسه قول پيگيري دادند و حتي گفتند از منطقه 8 آموزش و پرورش موضوع را پيگيري مي‌كنند ولي تا امروز پاسخي به خانواده‌ها نداده‌اند.
 
پاسخ كميته ملي شير
 
دبير كميته ملي شير مدارس اما در اين‌باره توضيح داد: «كميته ملي شير مدارس همانطور كه از نامش پيداست كميته‌اي فرادستگاهي است و در آن وزارت بهداشت و سازمان ملي استاندارد ايران نيز عضويت دارند و نظارت بر كيفيت شير از كارخانه تا عرضه برعهده وزارت بهداشت است.» نصرالله جعفرآبادي درخصوص توزيع شير در اين مدرسه نيز وعده پيگيري داد.وي پيش‌تر گفته بود كه طرح شير مدارس يك كار ملي است كه در قالب كميته‌اي با مشاركت 2معاونت غذا و دارو و بهداشتي وزارت بهداشت، سازمان ملي استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه اجرا مي‌شود. براساس مصوبه شوراي اقتصاد، مباشرت شير مدارس به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده و رئيس كميته ملي براساس مصوبه فوق معاون توسعه و مديريت وزارت آموزش و پرورش است.
 
شير سالم بوده!
 
اما در پيگيري موضوع مسموميت دانش‌آموزان از آموزش و پرورش شهر تهران، فردي كه خود را شوشتري وعضو كميته توزيع شير پايتخت معرفي كرد، گفت: «ما شير را به آزمايشگاه فرستاديم، شير شركت «م» مشكلي نداشته است.در مدرسه هزار چيز توزيع مي‌كنند، دهه فجر بوده و ممكن است خوراكي ديگري به بچه‌ها داده باشند.» او با لحن عصبي گفت: «بوفه هست، ويروس هست، نتيجه آزمايشگاه براي ما آمده و شير سالم بوده است. شركت «م» داراي تأييديه است و من نتيجه آزمايش را به كارشناس منطقه داده‌ام.» اما اولياي دانش‌آموزان مدرسه تأكيد مي‌كنند در آن روز هيچ خوراكي ديگري در بين دانش‌آموزان توزيع نشده است.
 
پيش از اين گزارش‌هايي از مسموميت دانش‌آموزان با شير مدارس منتشر شده بود. در يك نمونه مي‌توان به اسفند سال93 اشاره كرد كه در شهرستان انديكا 13دانش‌آموز پسر و 10دانش‌آموز دختر از 2مدرسه روستاي كوشك استان خوزستان گفت: پس از خوردن شير توزيع شده در مدرسه دچار مسموميت شده و به درمانگاه منتقل شدند.
 
توزيع چند نوبت با هم
 
آغاز دير هنگام طرح توزيع شير در سال‌جاري موجب شده تا زمان كافي براي توزيع نوبت‌هاي وعده داده شده نباشد، به همين‌خاطر اولياي برخي مدارس چند نوبت شير را يكجا به دانش‌‌آموزان مي‌دهند. پدر يكي از دانش‌آموزان در اين‌باره به همشهري گفت: «مدرسه فرزندم 5 نوبت شير را يكجا به دانش‌آموزان تحويل داده‌اند. اين روش توزيع صحيح نيست.» حاشيه‌هاي توزيع شير دانش‌آموزي تمامي ندارد، يك‌بار تأخير، بار ديگر توزيع چند نوبت در يك روز و حالا هم مسموميت.

منبع:همشهری

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توزیع شیر فاسد در مدارس/چه کسی مسئول است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..