تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه چند سوپ زمستانی

کد خبر: ۴۷۸۲۱۶

۳۹۶  بازدید

ماهنامه سرآشپز: در این روزهای سرد زمستانی، هیچ چیز به اندازه یک سوپ داغ و خوشمزه گرم تان نمی کند. در ادامه طرز تهیه سه نوع سوپ مقوی را به شما آموزش خواهیم داد.

آش نخود

مینا مدنی

مواد مورد نیاز:

پیاز (نگینی خردشده): 2 عدد گندم (پوست گنده و خیس شده): 1 پیمانه نخود (خیس شده): 1 پیمانه ماست: 1 پیمانه آب گوشت: 1 پیمانه نمک و فلفل: به میزان لازم روغن زیتون: 2 ق س پاپریکا: 2 ق س
طرز تهیه چند سوپ زمستانی 

روش پخت:

1- داخل تابه ای پیاز را به همراه روغن زیتون تفت دهید تا سبک شود. سپس به آن نمک و فلفل زده، پس از اینکه پیاز طلایی رنگ شد؛ گندم و نخود (از 12 ساعت قبل با مقداری آب خیس و در این حین چند بار آب آن عوض شده) را افزوده و با مقداری آب روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش آید. سپس در آن را بسته و روی حرارت ملایم بگذارید تا پخته و لعاب بیندازد.

2- آب گوشت را به مواد افزوده و به مدت 30 دقیقه دیگر بگذارید تا بپزد.

3- 15 دقیقه قبل از سرو، 1 پیمانه از آش را برداشته داخل کاسه ای با ماست مخلوط کنید و به آن بیفزایید. سپس با آن مخلوط کرده و بعد از چند جوش از روی حرارت بردارید. بعد داخل ظرفی کشیده و با پاپریکا که از قبل در 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون تفت داده شده، تزیین و سرو کنید.

 

سوپ چغندر

سارا خسرویان

مواد مورد نیاز:

چغندر (رنده شده): 1 پیمانه هویج (رنده شده): یک دوم پیمانه سیب زمینی (رنده شده): یک دوم پیمانه سرکه: 2 ق س قرص عصاره مرغ: 2 عدد آب جوش: به میزان لازم ورمیشل: یک چهارم پیمانه نمک و فلفل: به میزان لازم روغن مایع: 3 ق س
طرز تهیه چند سوپ زمستانی

روش پخت:

1- چغندر را به همراه روغن داخل تابه ای ریخته و به مدت 5 دقیقه تفت دهید.

2- به ترتیب سرکه، هویج و سیب زمینی را به چغند افزوده و تفت دهید. عصاره مرغ را به همراه آب جوش به مواد اضافه کرده و بگذارید تا همه مواد با هم جوشیده و پخته شود.

3- در آخر نمک و فلفل آن را اندازه کرده، سپس ورمیشل را به آن بیفزایید و بگذارید تا بپزد.

 

آش انار

مینا مدنی

مواد مورد نیاز:

بلغور: 1 پیمانه برنج: 1 پیمانه نخود (نیم پز شده): 1 پیمانه سبزی آش: 1 کیلوگرم پیاز (سرخ شده): 1 پیمانه آب انار: 6 یپمانه گلپر و سماق: به میزان لازم گردو (نگینی خرد شده): 1 پیمانه نمک، فلفل، زردچوبه و نعنا داغ: به میزان لازم
طرز تهیه چند سوپ زمستانی 

روش پخت:

1- بلغور، برنج (از قبل به صورت جداگانه با مقداری آب خیس و در این فاصله چند بار آب آن عوض شده) و نخود را داخل قابلمه ای با مقداری آب روی حرارت بگذارید تا بپزد.

2- آب انار، سبزی (اسفناج، جعفری، تره، گشنیز و نعنا) و پیاز سرخ شده را به مواد افزوده و بگذارید تا سبزی بپزد.

3- نمک، فلفل زردچوبه، سماق، گردو و گلپر را به مواد اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه بگذارید تا بجوشد.

4- آش آماده شده را داخل ظرفی سرو کرده و با دانه های انار و نعناداغ تزیین کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه چند سوپ زمستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..