تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزينه هنگفت كارمزد نيازمند شفاف سازي است

هادي قديمي عضو هيات مديره بانك ايران زميندر خصوص بانكداري الكترونيك و خدمات شبكه بانكي كه ارائه مي شود، گفت: لازم است به مسئله هزينه‌هاي ارائه اين خدمات به جامعه نيز توجه داشت.

به گزارش شمانیوز: هادي قديمي، در گفت‌وگو با خبرگزاري خبرآنلاين درباره ضرورت تصحيح نظام كارمزد خدمات بانكداري و پرداخت الكترونيك كشور گفت: خيلي دور نيست زماني كه همه ما براي انجام ساده‌ترين عمليات پرداخت و دريافت، ساعت‌ها زمان و هزينه صرف مي‌كرديم ولي امروز با استفاده از امكانات و سرويس‌هاي امن و بروز بانكداري و پرداخت الكترونيك، بسياري از اين نيازها در كمترين زمان و با صرفه هزينه‌اي بسيار ناچيز انجام برآورده‌مي‌شود. فراهم آمدن و سرپا ماندن اين سرويس‌ها، هزينه‌هاي هنگفتي دارد كه در حال حاضر بخش عمده‌اي از اين هزينه‌ها را بانك‌ها تقبل و پرداخت مي‌كنند.
وي افزود: كيفيت و فراگيري اين خدمات امروز در حدي است كه كاربران كوچكترين وقفه، مشكل و حتي عقب‌ماندگي را برنمي‌تابند و انتظار دارند سطح كيفي و كمّي خدمات بانكداري و پرداخت الكترونيك روز به روز بيشتر و بهتر شود. با وجود چنين انتظار بجا و درستي در جامعه بايد به اين واقعيت هم توجه داشت كه بروزرساني و پايدار نگه داشتن اين خدمات مستلزم سرمايه‌گذاري‌ها و پرداخت هرينه‌هاي فراواني است و بانك‌ها به عنوان بنگاه‌هاي انتفاعي بايد بخشي از اين هزينه‌ها را از كاربران و مشتريان دريافت كنند. اين بخش همان موضوع كارمزد است كه متاسفانه مدت‌ها است در حوزه بانكداري و پرداخت الكترونيك در كشور ما به تابو تبديل شده در حالي كه دنيا سال‌ها پيش از آن عبور كرده است.
عضو هيأت‌مديره بانك ايران‌زمين ادامه‌داد: ترديدي نيست با ادامه شيوه فعلي در نظام كارمزد كه در واقع ارائه رايگان خدمات بانكداري و پرداخت الكترونيك به مردم است، در آينده‌اي نزديك دچار مشكلات فراواني خواهيم شد.
قديمي گفت: توجيه پرداخت كارمزد براي خدمات بانكداري و پرداخت الكترونيك نيازمند شفاف‌سازي هزينه‌هاي مترتب بر اين خدمات توسط شبكه بانكي است. در واقع هزينه‌هايي كه بانك‌ها براي پايدار نگهداشتن و بروزرساني سطح خدمات مي‌كنند بايد براي جامعه شفاف باشد تا بر مبناي چنين گزارش‌هايي، نظام كارمزدي خدمات بانكداري و پرداخت الكترونيك اصلاح شود.
وي افزود: نظام كارمزدي خدمات بانكي بايد بر اساس نظريه كارگروهي از متخصصان فني شبكه بانكي با محاسبه قيمت تمام‌شده هر خدمت بازبيني و مشخص و با اطلاع‌رساني درست از استفاده‌كنندگان خدمات دريافت شود.

منبع:روابط عمومي بانک ایران زمین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزينه هنگفت كارمزد نيازمند شفاف سازي است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..