تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات دیدار با ۱۵ هزار مادر شهید در طرح «مادران آسمانی»

مسئول روابط عمومی ستاد طرح مادران آسمانی گفت: دیدار با ۱۵ هزار مادر شهید ایرانی از شهدای دفاع مقدس تا شهدای آتش‌نشان و مادران شهدای فاطمیون، زینبیون و مادران شهدا در کشورهای محور مقاومت همچون سوریه وعراق به مناسبت روز مادر در این طرح اجرا می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی خاکی، مسئول روابط عمومی ستاد طرح مادران آسمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به اجرای این طرح از سال 89 تاکنون گفت: طرح مادران آسمانی از سال 89 در منطقه شمال شرق تهران با نیت ادای بخشی از دینی که به خانواده شهدا داریم، آغاز شد. چون در میان اعضای خانواده شهدا، مادران شهدا بیش از همه چشم انتظاری فرزندان خود را کشیده‌اند، این طرح با تجلیل از 50 مادر شهید در تهران آغاز شد. برنامه‌ها در دوره‌های گذشته بیشتر به این صورت بود که در روز مادر هدیه ناقابلی تهیه شده و هیئتی از مجریان طرح به دیدار 50 مادر شهید در منازل آنها رفتند و روز مادر را تبریک گفته و تجدید دیدار کردند.

وی افزود: بعد از آن هم هر سال به لطف خدا و حضرت زهرا(س) کار برکت پیدا کرد و هر سال طرح را تکمیل کرده و گسترش دادیم تا پارسال که توانستیم کار را به خارج مرزهای کشور ببریم و تقدیر از مادران شهدای عراقی و لبنانی  را در منازلشان به اجرا دربیاوریم. سال گذشته برنامه بازدید از مادران شهدا در روز مادر به 1000 مادر شهید افزایش پیدا کرد و در مجموع در اجرای طرح مادران آسمانی با مادر 1000 شهید تهرانی و عراقی و لبنانی دیدار به عمل آمد. در این دیدارها مسئولین هم حضور پیدا کرده و از مادران شهدا دلجویی می‌کنند.

بازه زمانی دیدارها از 22 تا 29 اسفندماه

خاکی در ادامه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اجرای امسال این طرح گفت: امسال ظرفیت اجرای این طرح را به تقدیر از 15 هزار مادر شهید افزایش داده‌ایم. امسال در مقایسه با سال‌های گذشته فعالیت‌های جدیدی در این راستا ایجاد شده است. طرح دیدار با مادران آسمانی امسال در سراسر کشور اجرا خواهد شد. در این کار که گروه‌های جهادی و مردمی مختلفی با آن همکاری می‌کنند مادران شهدا در استان‌های مختلف شناسایی شده و در بازه 22 اسفندماه که روز تکریم مادران شهداست تا 29 اسفندماه که روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر است به دیدار آنان می‌روند، در واقع گروه‌های مشخص شده به دیدار 15 هزار مادر شهید رفته و ضمن تبریک روز مادر از آنان تقدیر نیز می‌کنند. بسیاری از استان‌ها داوطلب شرکت در این طرح بوده‌اند. گروه‌های انجمن اسلامی، گروه‌های جهادی و دانشجویی و حتی از برخی روستاها نیز نامه تقاضا برای شرکت در این طرح سراسری داشته‌ایم که امیدواریم با انسجام و طی مراحل مقدماتی، در تمام استان‌ها به اجرا دربیاید.

سامانه مشارکت مردمی راه اندازی شد/کشورهای افغانستان و سوریه به طرح اضافه شدند/ حضور مادران شهدای فاطمیون و زینبیون و مادران شهدای آتش‌نشان در طرح امسال

وی در ادامه تصریح کرد: امسال سایت arsh.ir برای معرفی این طرح راه اندازی شد که در آن مجموع گزارش‌های سال‌های گذشته گردآوری شده. همچنین سامانه مشارکت مردمی در طرح مادران آسمانی راه اندازی شده که در آن هر کسی که قصد تکریم از مادر شهیدی را در این روز برای مشارکت در طرح دارد، وارد سامانه شده، ثبت نام کرده و عکس و مشخصات شهید را وارد سامانه کرده و فرم مورد نظر را پر می‌کند. بعد ما یادبود مورد نظر برای اهدا به مادران شهدا را به نام شهدا چاپ کرده و به همراه هدیه برای افراد می‌فرستیم تا در زمان موعد در اجرای طرح شرکت کنند.

خاکی از بین‌المللی شدن این طرح خبر داد و گفت: همانطور که سال گذشته نیز دو کشور از کشورهای محور مقاومت که شهدای بسیاری تقدیم مقاومت اسلامی و دفاع از حرم کرده‌اند، برای اجرای طرح انتخاب شدند، امسال نیز در نظر داریم طرح به صورت بین المللی در کشورهای عراق، لبنان، سوریه و افغانستان هم زمان با ایران اجرا شود. سعی شده در این طرح از مادران شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و ... تقدیر شود که امسال مادران شهدای آتش نشان هم به طرح اضافه می‌شوند. همچنین مادران شهدای فاطمیون، زینبیون و حیدریون که در دفاع از حرم به شهادت رسیده‌اند، نیز در این برنامه ریزی گنجانده شده‌اند.

حضور مسئولان در اجرای طرح باعث دلگرمی خانواده شهداست

وی با اشاره به همراهی مسئولین با طرح اظهار داشت: در راهپیمایی 22 بهمن امسال دو غرفه در دو نقطه مسیر راهپیمایی برپا شد که در آن هم سامانه مشارکت مردمی فعال بود و افراد متقاضی در آن ثبت نام می‌کردند و هم بحث معرفی طرح به مردم و مسئولین در نظر گرفته شد. استقبال خوبی هم از جانب مردم و مسئولین صورت گرفت و مسئولین مختلفی از جمله سردار سلامی، سردار وحید، سرلشکر فیروزآبادی، سردار مقدم فر و ... از غرفه بازدید کرده و در جریان جزئیات طرح قرار گرفتند. یکی از خصوصیات همراهی مسئولین با مجریان طرح و دیدار آنان با مادران شهدا اینست که در جریان مشکلات مختلف خانواده‌های شهدا قرار می‌گیرند و چه در بحث مشکلات مادی و چه درمانی و ...چنانچه از عهده کاری برآیند، انجام می‌دهند. ضمناً حضور آنان باعث دلگرمی خانواده‌های شهدا می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات دیدار با ۱۵ هزار مادر شهید در طرح «مادران آسمانی»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..