تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح غربالگری اتیسم کودکان 2 تا 5 سال در شهرستان کوثر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابراهیم مسروری یش از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای طرح غربالگری اتیسم در شهرستان کوثر اظهار داشت: طرح غربالگری اتیسم برای کودکان 2 تا 5 سال شهرستان موثر آغاز شده که امیدواریم با همکاری و مشارکت خوب و مناسب مردمی بتوانیم شاهد اجرای موفق این طرح در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به علائم ابتلا به اتیسم در کودکان گفت: اگر کودکی 3 علامت از علائم مربوط به این بیماری را به صورت تکراری داشته باشد، خانواده‌ها باید به اختلال اتیسم مشکوک شده و به مراکز بهزیستی مراجعه کنند تا کودک خود را مورد معاینات دقیق‌تری قرار داده و از سلامت آنها مطمئن شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوثر  بیان کرد: تقلید نکردن کودکان از رفتار بزرگسالان، بروز حالت ترس یا وحشت شدید و استفاده از اشاره به جای کلام برای مطرح کردن درخواست بخشی از نشانه‌های کودکان اتیسم است که با مشاهده این علائم و تکرار آنها باید خانواده‌ها هوشیاری لازم را داشته و با مراجعه به پزشک در صورت تشخیص این بیماری، درمان بهموقع را آغاز کنند.

مسروری افزود: این کودکان صداهایی با تن زیر و صداهای مشابه برای برانگیختن خود ایجاد می‌کنند و زمانی که تشویق می‌شوند یا اینکه دیگران تلاش دارند آنان را سرگرم یا شاد کنند، شاد نیستند و به نقطه‌ای خیره می‌شوند و نیز زمان حضور دیگران از خود واکنشی نشان نداده و از ارتباط چشمی امتناع کرده و زمانی که فرد دیگر به او نگاه می‌کند به جای دیگر نگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: کودکان اتیسمی برای اشاره به خود از کلمه «من» استفاده نمی‌کنند و نیز دست‌ها و انگشتان را کنار بدن خود به شکل پرنده یا جلوی چشمانشان تکان می‌دهند و اشیاء مختلف مانند اسباب بازی را بیش از حد می‌بویند بنابراین اگر کودکی سه علامت از علائم ذکر شده را به صورت تکراری داشته باشند باید خانواده‌ها به وجود این اختلال شک کرده و اقدامات به موقعی انجام دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح غربالگری اتیسم کودکان 2 تا 5 سال در شهرستان کوثر آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..