تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : عوارض زایمان کودک را در معرض ریسک ابتلا به اوتیسم قرار می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، از جمله عوارض و مشکلات زایمان که بالاترین ارتباط را با اختلال اوتیسم دارند عبارتند از آسفیکسیا (کمبود اکسیژن در طول فرایند زایمان) و پری-اکلامپسیا (وجود علائم فشارخون بالا و علائم اسیب به سایر اعضای بدن).

سایر موارد و مشکلات بارداری که مرتبط با اوتیسم هستند عبارتند از جداشدن زودهنگام جفت از رحم، چرخش عرضی جنین، سخت زایی/ اندازه یا موقعیت غیرطبیعی جنین، و بندناف پایین افتاده.

در این مطالعه، محققان گزارشات سلامت ۵۹۴,۶۳۸ کودک متولدشده در بیمارستان های کالیفرنیای جنوبی را از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹ بررسی کردند. در طول این مدت ۶۲۵۵ نفر از این کودکان مبتلا به اوتیسم تشخیص داده شدند که ۳۷ درصدشان عوارض زایمان را تجربه کرده بودند.

محققان دریافتند کودکانی که در معرض مشکلات زایمان قرار داشتند در مقایسه با سایر کودکانی که این شرایط را تجربه نکرده بودند، ۱۰ درصد بیش از در معرض ابتلا به اوتیسم قرار داشتند. این ریسک برای نوزادانی که از قبل از وضع حمل در معرض مشکلات بارداری قرار داشتند ۲۲ درصد بود.

مطالعه نشان داد کودکانی که هم قبل و هم در طول زایمان در معرض این مشکلات بودند ۴۴ درصد بیش از از سایر کودکان در معرض ریسک اختلال اوتیسم بودند.

زیباجو

حتما بخوانید :   زیباجو : تغییر فصل ها با خلق و خوی ما چه می کنند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : عوارض زایمان کودک را در معرض ریسک ابتلا به اوتیسم قرار می دهد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..