تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیلی بر ترکیب پرسپولیس

نمی شود انتظار داشت پرسپولیس در دربی همانند بازی با تراکتورسازی بازی کند به این دلیل که حریف استقلال است و بازی با این تیم حساسیت های خاص خودش را دارد. 

حمله تیم برانکو- هم از عمق،  هم از کناره‌ها 

 برانکو برای این بازی تیمش را 2-4-4 لوزی ارنج کرده. سیستم بیشتر تهاجمی و کمتر تدافعی. این نشان از روحیه تهاجمی پرسپولیس و بازی برای پیروزی دارد. مهدی طارمی در راس و وحید امیری روی دست. این به سود مهدی طارمی است. در محوطه جریمه استقلال احساس تنهایی نخواهد کرد و البته به سود پرسپولیس هم هست. استقلالی ها با تصور اینکه همه توپ ها به مهدی طارمی ختم می شود او را مهار خواهند کرد و این فضا به وحید امیری می دهد که ایده های خود را برای رسیدن به گل اجرایی کند. 

نکته دیگر متفاوت بودن قابلیت های فنی این دو بازیکن است. از آنجایی که سروش در راس لوزی بازی می کند می توانیم شاهد پاس های عمقی از سوی این بازیکن برای مهدی طارمی باشیم. مهدی طارمی که در بازی های اخیر نشان داده به خوبی خط آفساید را می شکند. 

وحید امیری طبیعی است کمی عقب تر از مهدی طارمی بازی کند. احتمالا برانکو به او ماموریت داده به سروش رفیعی کمک کند. به خصوص به هنگام دفاع  کردن. 

ایراد سیستم 2-4-4 فضایی است که بین دو هافبک راس و هافبک عقب به وجود می آید. هر قدر هم هافبک راس در دفاع خوب عمل کند با یک پاس از بازی خارج می شود و فضای جلوی هافبکی که عقب می نشیند فضای خوبی برای ساماندهی حمله حریف است. بنابراین در بازی امروز کمک وحید امیری به سروش رفیعی به هنگام دفاع کردن خیلی مهم است. ضمن اینکه گرایش وحید به کناره ها به کمک هافبک های کناری یعنی رامین و مسلمان خواهد آمد و می توانیم شاهد شکل گیری مثلث های تهاجمی باشیم. 

این ترکیب و این چینش بدین معنی است که تیم برانکو در بازی امروز فقط حمله از عمق را محور قرار نداده. رامین ارسال های خوبی از جناح راست خواهد داشت. بر خلاف او محسن مسلمان به داخل می زند و کات بک می کند. کات بک محسن مسلمان فضای شوت به سروش رفیعی می دهد. البته استقلالی ها تلاش خواهند کرد با حضور متراکم در جلوی خط دفاعی این فضا را به خوبی پوشش دهند. 

روی ارسال های رامین از جناح راست علاوه بر مهدی طارمی – وحید امیری هم مترصد استفاده از فرصت خواهد بود و در بازی های متعدد نشان داده به خوبی به تیر 2 می آید. نمونه اش در بازی با سیاه جامگان. رامین رضاییان استاد استفاده از توپ های ارسالی از جناح مخالف است. او به گونه ای مرموزانه به داخل می زند که هیچ کس متوجه نمی شود و توپ های سوم را به خوبی تبدیل به گل می کند. 

بازی حسین ماهینی در جلوی خط دفاعی بیشتر به سود استقلال است و پرسپولیس. به خصوص در سیستم 2-4-4. به نظر می رسد استقلال بیشتر حملات خود را از کناره ها از جناح چپ تشکیل دهد چون صادق محرمی در این پست بازی می کند که کم تجربه است. 

حملات از کناره های پرسپولیس را طبیعی است بیشتر از جناح چپ شاهد باشیم چون هم فرشاد احمد زاده و هم محسن مسلمان سرعتی و خلاق هستند. هر چند که استقلالی ها مترصد فرصت هستند تا در ضد حملات از فضای پشت فرشاد احمد زاده استفاده کنند چون این بازیکن اتوماتیک وار بیشتر به حمله علاقمند است تا دفاع.

منبع: ورزش سه 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیلی بر ترکیب پرسپولیس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..