تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای اجرای راه‌آهن گرگان - مشهد و زهکشی اراضی شمالی گلستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، سردار سالار آبنوش در دیدار با استاندار گلستان هدف سپاه پاسداران را خدمت‌رسانی و گره‌گشایی دانست و اظهار داشت: 52 اَبَر پروژه در 1.5 ماه آینده در کشور افتتاح می‌شود که حاصل اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است و افتخار ما خدمت برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اولویت امروز کشور را اشتغال دانست و تصریح کرد: ما برای اجرای پروژه‌ها در گلستان آماده هرگونه همکاری هستیم و با اولویت‌بندی استان اقدامات خود را آغاز خواهیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) افزود: باید عمل‌گرایی در اقدامات اقتصاد مقاومتی ما نمایان شود و اگر پروژه‌هایی مانند راه‌آهن گرگان به مشهد در اولویت وزارت راه باشند، قرارگاه آمادگی اجرای آن را دارد.

سردار آبنوش درباره زهکشی اراضی شمالی استان، گفت: سیاست ما زنده‌کردن زمین‌های مرده و آبی کردن آن‌هاست و اگر مسائل اداری و دستگاهی آن حل شود، قرارگاه با استفاده از ماشین آلات لازم آمادگی مشارکت در این طرح را دارد.

استاندار گلستان هم با اشاره به 2 پروژه راه آهن گرگان ـ اینچه‌برون و سد نرماب اظهار داشت: سابقه قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در استان گلستان خوب و ارزیابی ما از اقداماتشان مثبت است. در گلستان پروژه‌های عظیمی وجود دارد که ما امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم و با استفاده از توان مهندسی آن اجرائی شود.

حسن صادقلو افزود: راه آهن گرگان - مشهد که مصوبه سفر مقام معظم رهبری و سفر رئیس‌جمهور است و کلنگ آن توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین خورده است، هنوز وارد فاز اجرایی نشده و ما معتقدیم که این راه‌آهن می‌تواند از گرگان و به صورت ریل پایه تا کلاله اجرا شود و قرارگاه خاتم‌الانبیاء جایی است که می‌تواند در اجرای آن همکاری داشته باشد.

وی با بیان اهمیت اجرای این پروژه گفت: این خط آهن می تواند از محدوده خط گاز اجرایی شود و با توجه به عبور سالانه 18 میلیون نفر مسافر از این مسیر، تاثیر اقتصادی مثبتی برای مردم، منطقه و کشور دارد.

استاندار گلستان با اشاره به طرح زهکشی 280 هزار هکتار اراضی شمالی استان و همچنین سابقه اجرای عملیات زهکشی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ‌خاطر‌نشان کرد: زهکشی این اراضی در استان که اکثرا بدون معارض هستند، در سنتی‌ترین شکل آن زمینه تولید 600 هزار تن گندم را فراهم می‌آورد و گلستان را به رتبه نخست تولید گندم کشور ارتقا می‌دهد و ما معتقدیم که همکاری قرارگاه در این پروژه ضمن صرفه‌های اقتصادی در آینده استان موثر است و گلستان با مسائلی همچون ریزگردها و نابودی جنگل‌ها روبه‌رو نخواهد شد.

صادقلو همکاری قرارگاه در پروژه سد نرماب را قابل تقدیر دانست و افزود: در گلستان سدهای دیگری مانند شصت کلا، قره‌چای و آقدکش وجود دارد که می‌توان از پتانسیل قرارگاه خاتم انبیاء در آن استفاده کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای اجرای راه‌آهن گرگان - مشهد و زهکشی اراضی شمالی گلستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..