تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از سیب زمینی بنفش چه می دانید؟

دانشمندان زیست شناسی و بیولوژی، گونه ای جدید از سیب زمینی را به عمل آوردند که به رنگ بنفش است و جلوی سرطان، آب مروارید و دیابت را می گیرد.

چرا بنفش؟

رنگ این سیب زمینی، محتویات آن را فاش می کند، در واقع این سیب زمینی، حاوی مواد ضد اکسیده شدن است و به همین سبب رنگی بنفش و قرمز دارد. دیوید هالم و همکارانش در دانشگاه کلورادو، برای به عمل آوردن این سیب زمینی، ۳ سال فعالیت تحقیقاتی انجام دادند و سرانجام به سیب زمینی هایی با رنگ های بنفش و قرمز رسیدند. به گفته دانشمندان، این سیب زمینی نه تنها مواد ضد اکسیده شدن دارد، بلکه حاوی اسید فولیک، پتاسیم، آهن ، روی و فنل های مختلف است.

سیب زمینی سالم

میزان مواد ضد اکسیده شدن که در این سیب زمینی وجود دارد، با میزانی از آن که در انار و توت وجود دارند، برابری می کند. این سیب زمینی هنگام سرخ شدن، به مواد سرطان زا تبدیل نمی شود، به همین سبب می توان آن را سیب زمینی مفید و سالم معرفی کرد. این سیب زمینی همچنین حاوی موادی است که جلوی بیماری آب مروارید چشم را می گیرد و با بیماری دیابت مقابله می کند.

این سیب زمینی در آشپزخانه کارایی بسیار زیادی دارند به طوری که می توان با استفاده از آن غذاهای خوش طعم و زیبایی را از پوره، سیب زمینی سرخ کرده تا چیپس و سیب زمینی برشته تهیه کرد که نه تنها طعم بسیار خوبی دارند بلکه ظاهر بسیار زیبایی هم دارند.

سیب زمینی سرخ شده بنفش!

علت رنگ بنفش این سیب زمینی سطح بالای ماده «آنتوسیانین» است. آنتوسیانین ها در توت سیاه، شاتوت، زغال اخته و بادمجان وجود دارند. گیاهان بنفش رنگی که محتوی این ماده هستند به میزان بسیار زیادی آنتی اکسیدان های نیرومند دارند. این سیب زمینی بنفش با قیمت ۱/۵۰ پوند برای ۱/۲۵ کیلوگرم وارد سوپر مارکت های اسکاتلند شده است.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از سیب زمینی بنفش چه می دانید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..