تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزون بر 19 هزار میلیارد ریال خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان

حمیدرضا علی محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این اعتبار صرف خرید یک میلیون و 461 هزار و 815 تن محصولات کشاورزی شامل گندم، سویا، آفتابگردان و کلزا شده است.
وی گفت: از این چهار محصول، بیشترین آن به گندم به مقدار یک میلیون و364 هزار و364 تن تعلق دارد که به ارزش 17 هزار و 400 میلیارد ریال خرید تضمینی شده است.
به گفته وی؛ گلستان در سال زراعی گذشته با اختلاف ناچیزی در میزان خرید محصول گندم، رتبه دوم کشور را بعد از خوزستان کسب کرد.
به گزارش ایرنا گندم در اراضی استان گلستان در فصل پاییز هر سال کشت و در خرداد سال بعد برداشت می شود.
گندم گلستان پس از برداشت با توجه به کیفیت مطلوب آن به حدود 13 استان دیگر برای تامین نیاز آنها صادر می شود.
کارشناسان زراعت سازمان جهاد کشاورزی معتقدند که گندم تولیدی گلستان با داشتن 12 تا 13 درصد پروتئین، 28 تا 30 درصد گلوتن مرطوب و 78 تا 80 کیلوگرم وزن هکتولیتر در رده مرغوب‌ترین گندم کشور است.
نیاز مصرفی یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت گلستان به گندم در طول سال افزون بر 300 هزار تن است.
علی محمدی در ادامه با یادآوری اینکه شرکت امسال برای نخستین بارعملیات خرید تضمینی سه دانه روغنی شامل کلزا، سویا و آفتابگردان را برعهده داشت، افزود: کشاورزان گلستان در کشت و تحویل دانه های روغنی به مراکز خرید تضمینی، رتبه نخست کشور را دارند.
به گفته وی؛ امسال 81 هزار تن سویا با پرداخت یکهزار و 811 میلیارد ریال، 13 هزار و 169 تن کلزا به ارزش 316 میلیارد ریال و سه هزار و 166 تن آفتابگردان به ارزش 72 میلیارد ریال در استان خرید تضمینی شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان همچنین تاکید کرد که مطالبات کشاورزان بابت تحویل این محصولات به صورت 100 درصد از طریق شماره حساب اعلام شده هنگام تحویل، به آنان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا شورای اقتصاد در سال 95 نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی را 12 هزار و 705 ریال، دوروم را 13 هزار و 68 ریال، کلزا را 25 هزار و 300 ریال، سویا را با لحاظ افت 2 درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت هر کیلو 22 هزار و 655 ریال و آفتابگردان را 24 هزار و 444 ریال تعیین کرد.
استان گلستان با داشتن افزون بر 650 هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب ها مهم تولید محصولات زراعی در کشور به شمار می رود، حدود 380هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم اختصاص دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزون بر 19 هزار میلیارد ریال خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..