تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ايران قابلیت تبديل شدن به بزرگترين توليد كننده داروهاى گياهى را دارد/ سازمان غذا و دارو تاكنون به هزار فرآورده طب سنتى مجوز داده

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پنجمین همایش طلای سبز که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه طب سنتی و گیاهان دارویی ریشه اساسی در فرهنگ کشور ما دارند،  گفت: در تاریخ ملی ما طب سنتی جایگاه ویژه‌ای داشته و ما پیشینه خوبی در این زمینه داریم اما این موضوع که چقدر توانسته‌ایم در ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: موضوع گیاهان دارویی و فواید آن نقش مهمی در اشتغالزایی ، اقتصاد مقاومتی و تغییر سبک زندگی مردم دارد، وقتی از اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی جوانان صحبت می‌کنیم باید به حوزه‌هایی مانند طب سنتی که ظرفیت‌های بالایی با وجود اقلیم و تنوع گیاهی در کشور وجود دارند باید بیشتر اهمیت دهیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه، با وجود مزیت‌های گیاهان دارویی داروهای گیاهی و فرآورده‌های طب سنتی در کشور نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان داروهای گیاهی در کشور عصاره‌های داروهای گیاهی را از خارج از کشور وارد می‌کنند در صورتی که با توسعه طب سنتی و گیاهان دارویی در مناطق مختلف کشور می‌توانیم از این موارد بی نیاز شویم.

ایازی عنوان کرد: برگزاری همایش‌هایی مانند طلای سبز به حمایت از تولیدکنندگان گیاهان دارویی کمک زیادی کرده و تأثیر زیادی در توسعه طب سنتی و گیاهان دارویی و توجه جدی به این حوزه دارد.

وی با اشاره به توجه به دمنوش‌های گیاهی در کشور بیان کرد: بهتر است به جای استفاده از نسکا‌فه و چای از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنیم و استفاده از این محصولات را به مردم توصیه کنیم تا محصولات این دسته در سبد غذایی مردم قرار گرفته و به تولید محصولات گیاهی و اقتصاد مقاومتی کشور کمک شود.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به طب سنتی و گیاهان دارویی و حمایت از تولیدکنندگان داروهای گیاهی و فرآورده‌های سنتی و با وجود اقلیم گسترده ایران و تنوع گیاهان دارویی در کشور ایران می‌تواند به یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده داروهای گیاهی در جهان تبدیل شود.

در حال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ايران قابلیت تبديل شدن به بزرگترين توليد كننده داروهاى گياهى را دارد/ سازمان غذا و دارو تاكنون به هزار فرآورده طب سنتى مجوز داده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..