تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم بازاریابی در حوزه محصولات فرهنگی/ محصولات فرهنگی شکست بخورند، به سختی سر پا می‌شوند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:

لزوم بازاریابی در حوزه محصولات فرهنگی/ محصولات فرهنگی شکست بخورند، به سختی سر پا می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین همایش ملی کتاب و نشر با همکاری موسسه جهاد فرهنگی حکمت با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید صحاف رئیس همایش و دکتر داریوش مطلبی دبیر علمی همایش در باغ کتاب برگزار شد.

در این مراسم، سید عباس صالحی با تاکید بر بحث بازاریابی در حوزه نشر گفت: دانشوران حوزه بازاریابی این حوزه را به سه دوره تاریخی تقسیم می‌کنند؛ دوره اول تا دهه 70 است که بازاریابی پس از تولید داشتیم. دهه 70 به بعد بازاریابی قبل از تولید داشتیم و در دهه 90 این دوره هم منسوخ شد. در دوره سوم، بازاریابی قبل از تولید آغاز و نه تنها با تولید پایان نمی‌یابد؛ بلکه پس از مصرف هم ادامه دارد.

وی افزود: اما متاسفانه در حوزه نشر نه تنها به دوره سوم نرسیده‌ایم، حتی از دوره اول هم عقب‌تر هستیم. این عارضه اساسی در صنعت و حرفه نشر کشور ماست. در حالی که در حوزه محصولات فرهنگی بیش از حوزه محصولات غیر فرهنگی نیاز به بازاریابی داریم. محصولات فرهنگی اگر شکست بخورند، بر عکس محصولات غیرفرهنگی به سختی سرپا می‌شوند.

صالحی اظهار داشت: از منظر دیگر امروز بازاریابی از مهارت فردی به دانش و از دانش بسیط به دانش ترکیبی و میان رشته‌ای تبدیل شده است. صد سال قبل بازاریابی یک مهارت شخصی بود اما به مرور شاخه‌ای از دانش شد. بازاریابی در نشر سنتی تعمیم یافته نبود؛ بلکه به شکل مهارت فردی در برخی از ناشران و کتابفروشان وجود داشت که برخی از این ریشه‌های تاریخی می‌توانند به کمک ما بیایند.

همچنین، مجید صحاف رئیس همایش در این مراسم گفت: ما باید در زمینه‌های سخت‌افزاری مانند تولید کتاب و ساخت کتابخانه و در زمینه‌های نرم افزاری مانند فرهنگ مطالعه، نیازسنجی، ذائقه سنجی، مصرف و فروش کتاب به دنبال تحول باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌ها و تجربه‌ها و دانش‌هایی در حوزه نشر نهفته است که باید سعی کنیم، در قلمرو علمی متمرکز، بدنه دانشگاهی را به بدنه نشر گره بزنیم.

ادامه دارد/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم بازاریابی در حوزه محصولات فرهنگی/ محصولات فرهنگی شکست بخورند، به سختی سر پا می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..