تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عرضه زعفران در بورس کالا کارساز نیست

عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، ثبات و آرامش نسبی بر بازار حاکم است، اظهار داشت:در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون و 600 و حداکثر 5 میلیون و 600 هزار تومان است که نسبت به یک ماه اخیر 500 هزار تومان کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که زعفران با حباب کاذب قیمت روبرو است، افزود: در شرایط کنونی قیمت ها در حد معقولی است که به نظر می رسد در صورت نبود خریدار احتمال کاهش مجدد 300 هزار تومانی قیمت وجود دارد.

حسینی با اشاره به وضعیت عرضه زعفران در بورس کالا گفت: عرضه زعفران در بورس کالا شامل کشاورزان خرده مالک نمی شود و تنها  به سبب بورس بازی این بازار عرضه از سوی دلالان و تجار صورت می گیرد که به سبب احتمال بروز شوک به بازار نمی توان آینده ای روشنی برای بازار طلای سرخ ایرانی متصور شد.

به گفته وی اگر هدف از عرضه زعفران در بورس کالا کمک به کشاورزان باشد، بدیهی است که راه اندازی بورس زعفران می تواند کارساز باشد.

عضو شورای ملی زعفران درخصوص وضعیت تولید زعفران بیان کرد: با وجود آنکه دو هفته پس از فصل برداشت ، از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر باید آمار دقیق تولید دراختیار تولیدکنندگان و تجار قرار گیرد اما باید گفت که علی رغم گذشت چند ماه از فصل تولید آمارهای متناقضی به گوش می رسد.

وی روند صادرات زعفران نسبت به ماه های اخیر را کند دانست و تصریح کرد: در حال حاضر به سبب نوسانات نرخ ارز و آنکه خریداران خارجی عمده خرید خود را در ابتدای فصل انجام دادند با کاهش روبرو شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عرضه زعفران در بورس کالا کارساز نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..