تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم سازگاری تبلیغ دین با موازین عقلی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هر چه محتواى تبلیغ با موازین عقلى سازگارتر و پیام مبلغ از غناى فرهنگى بیشترى برخوردار باشد میزان موفقیت و تأثیرگذارى تبلیغ در مردم افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی، معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: مبلغین، مجاهدى هستند که با سلاح سخن و قلم، به یارى خدا می‌روند و بدون تردید، انگیزه، قبل از هر چیز دیگر، ضامن موفّقیت مبلّغ و برنامه‌هاى تبلیغى مبلغان است و هرچه در این مسیر انگیزه قوى‌تر باشد، امید موفقیت بیشتر است که در همین رابطه تأمل در متون دینى که درباره جایگاه تبلیغ و مبلغ در اسلام سخن مى‌گویند، مى‌تواند زمینه‌ساز تقویت انگیزه مبلغان و برنامه‌سازان تبلیغى باشد.

وی افزود: در این متون، ضرورت تبلیغ به‌عنوان یک تکلیف الهى و وظیفه دینى، اهمیت و آثار و برکات آن براى مبلغ از یک سو و براى مردم از سوى دیگر، مورد تاکید قرار گرفته و تبلیغ، به‌عنوان پایگاه احیاى معنوى مردم و یارى رساندن به خدا معرفى شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۴۴روحانی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی در روستاهای استان زنجان مستقر هستند گفت: مبلغ، ارزشمندتر از هزاران عابد است چرا که همت عابد در جهت نجات خویش است و همت مبلغ در جهت نجات مردم و خدمت به خلق، این فضایل، براى همه مبلغانِ واجد شرایط است اما کسانى که در هدایت مردم تلاش و ابتکار بیشترى دارند از کمالات بیشترى برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه محتواى تبلیغ، یکى دیگر از ارکان موفقیت مبلغین است گفت: هر چه محتواى تبلیغ با موازین عقلى سازگارتر و پیام مبلغ از غناى فرهنگى بیشترى برخوردار باشد، میزان موفقیت و تأثیرگذارى تبلیغ در مردم، افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام مصائبی تاکید کرد: رکن بعدی موفقیت مبلغ، ویژگى‌هاى شخصى اوست. مبلغ، در صورتى مى‌تواند در جایگاه واقعى خود، تداوم بخش راه انبیاى الهى باشد و از ارزش‌هاى دینى دفاع کند که از نظر علمى، اخلاقى و عملى، واجد ویژگى‌هایى باشد که اسلام براى دعوت‌کنندگان مردم به خدا و ارزش‌هاى انسانى و اسلامى ضرورى مى‌داند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم سازگاری تبلیغ دین با موازین عقلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..