تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد

 به گزاش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) منصور قمشه با تأکید بر رسالت کمیته امداد در راستای اشتغال و خودکفایی مددجویان افزود: طبق قانون باید هر سال ۱۰ درصد از خانواده‌های تحت حمایت، از پوشش کمیته امداد خارج شوند.که این نیازمند ایجاد زمینه های اشتغال برای اینگونه افراد است که کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار است مراسمی با عنوان جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال برگزار کند.
 
قمشه در ادامه به جنبه‌های حقوقی کمیته امداد هم اشاره کرد و گفت: توجه به توانمندی مددجویان در حوزه مددکاری حقوقی از جمله مسائلی است که در سال‌های اخیر مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته است و در همین راستا میز حقوقی در کلیه مراکز کمیته امداد کشور ایجاد شده است.
 
وی در ادامه به تعداد نفرات تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و اظهار کرد: یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار و ۴ میلیون نفر به صورت دائم و ۳ میلیون نفر به صورت موردی تحت پوشش کمیته امداد هستند.که قسمت شاخصی از مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند،.که آمارها حاکی از آن است که یک میلیون و ۵۰ هزار نفر از مجموعه دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که بخش عمده آن‌ها با مسائل حقوقی مرتبط با دیه و ارث و طلاق دست به گریبان هستند.

قمشه در پایان از توجه ویژه به مددجویان امداد در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: ۱۶ مصوبه مستقیم در برنامه ششم پیرامون کمیته امداد مورد تصویب مجلس قرارگرفته است و در برنامه ششم افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان امداد مصوب شده است که با این وجود مستمری خانواده‌های تحت پوشش در سال آینده دو برابر خواهد شد.و براساس برنامه ششم توسعه بخشی از قرض الحسنه بانک‌ها برای اشتغال زایی در نظر گرفته می‌شود و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از قرض الحسنه بانک‌ها در جهت اشتغال و کارافرینی خانواده‌های مددجو مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین بودجه کمیته امداد در سال ۹۶ با افزایش ده درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/ص




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..